Zoeken Vraag het forum

Koude handen fietsen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marieke

Hallo.
    Ik heb snel koude handen met dit weer. Sneeuw,regen koude wind. Op de fiets heb ik er het meeste last van. Heb al heel veel handschoenen geprobeerd. Maar de worden altijd weer koud.
    Binnen heb ik altijd warme rode handen. Maakt dan niet uit welk seizoen het is

Maar met kou buiten op die fiets dus wel. Als ik dan te lang door blijf fietsen, voel ik me mega beroerd. Dan stop ik met fietsen en word ik mega duizelig. En val ik vaak ook even flauw. Dit is echt maar een seconde of 2 maar is wel vervelend. Ik voel me daarna ook altijd nog mega beroerd. En moet dan altijd even zitten. Het trekt na een half uur rust weer weg en kan daarna weer verder.

Wat kan ik hier tegen doen? En zijn er nog meer mensen die dit hebben en een goeie tip hebben?
    Bedankt

3 reacties
    Reageren
    Suus

Naar de huisarts gaan en kijken of er een oorzaak gevonden kan worden?

Reageren
    Marieke

Jaa dan toch maar naar huisarts denk ik. Wist niet zeker of de huisarts zoiets wel behandeld. Vorige reactie van de huisarts was dan moet je maar betere handschoenen aandoen

Reageren
    Nico

Hallo,

Ik heb dit nu al 2x voorgehad, Eerste x naar spoed gegaan, daar vastgesteld dat er een VKF zou zijn.
    Na een bezoek aan een cardioloog, en inspanningstest HELEMAAL niets te zien. Alles dik oke !

Vandaag terug flauw gevallen, gelletje ingenomen van ETIX Double Carb, en weg was het gevoel.
    Koude –> hypotensie –> bloedsuikerspiegel laag.

Reageren
Reageer op: Koude handen fietsen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.