Krukken

Krukken - Medische Forum - Dokter.nl

Krukken

Beste allemaal,

Ik heb last van een stollingsstoornis waarvoor ik momenteel onderzocht word in een academisch ziekenhuis (omdat ze in het plaatselijke tweedelijns-ziekenhuis de precieze oorzaak niet kunnen vinden).

Nu heb ik daardoor steeds terugkerend last van zware kneuzingen (voornamelijk aan mijn voet en knie). Ze zijn eigenlijk permanent blauw en dik…

Vandaag was ik opnieuw bij mijn huisarts (een hele fijne vrouw, die goed meedenkt) en zij adviseert om toch mijn voet/ knie meer rust te geven bij zo’n hevige kneuzing. Omdat ik hier hoogstwaarschijnlijk ook in de toekomst last van ga houden (ik heb er als kind ook last van gehad en ook periodes moeilijk kunnen lopen) overweeg ik eigenlijk om een paar krukken aan te schaffen, omdat dit op termijn een stuk voordeliger is!

Laatst had ik krukken bij de MediPoint gehuurd met anatomisch handvat en vond ik deze best fijn. Mijn huisarts raadde dit ook aan! Nu was ik echter vandaag bij de MediPoint en raadden zij dat (bij langdurig gebruik) juist af.

Zijn er mensen die ervaring hebben met verschillende soorten en hier advies over kunnen geven? Of is het een kwestie van persoonlijke voorkeur?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Reageer

Ik loop er al ruim 3 jaar mee en kan zo geen nadelen bedenken ten opzichte van niet anatomische. Daar heb ik wel kortere periodes gebruik van gemaakt en kan daar trouwens ook niet echt voor of nadelen van noemen.
    Het is denk ik persoonlijk wat je prettig vindt.
    Als je ze huurt, kun je misschien verschillende modellen uitproberen.
    Bij langdurig gebruik kun ze trouwens goedkoper zelf aanschaffen dan blijven huren.

Reageer
Reageer op: Krukken
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif