- Kiara1 oktober 2023 om 01:18
Ik heb blaren aan de bovenkant van mijn voet gehad door slippers. Ik heb daar een blaren pleister opgeplakt maar die ging een klein stukje los zitten dus wilde de pleister er vervolgens afhalen maar dit ging moeizaam en er bleef enorm veel ‘lijm’ van de pleister achter op mijn voet, wat ik er niet meer af kreeg. Nu is mijn voet een paar dagen later flink opgezet met gele bultjes (paar zijn al geknapt). Voet doet ook best zeer. Kan dit duiden op een ontsteking?
7 reactiesReagerenKiara1 oktober 2023 om 01:39(De vraag 2 x plaatsen was overigens niet de bedoeling, 1e x kwam er een foutmelding dus dacht dat dat de vraag nog niet was geplaatst )
ReagerenSuus1 oktober 2023 om 08:02Je kunt een allergische reactie hebben op de lijm van de pleister,maar ook extra blaren hebben veroorzaakt bij het lostrekken van de pleister. Blarenpleisters moeten er vaak vanzelf afvallen ipv losgetrokken worden,dan beschadig je de huid.
Je kunt het beste morgen de huisarts er even naar laten kijken. Wordt de zwelling erger, is je voet warm of krijg je koorts,bel dan de huisartsenpost om advies of er eerder naar gekeken zou moeten worden
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2023 om 12:02ja dat kan. Ga daarmee naar de huisarts!
ReagerenSuus1 oktober 2023 om 13:29Je andere topic met foto is verwijderd, maar het is idd ontstoken!
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2023 om 13:34Kiara1 oktober 2023 om 15:11Bedankt voor alle reactie’s, ik zou morgen even naar de dokter. Is het voor nu handig om te ontsmetten met betadine en af te dekken met een gaasje of kan ik het beter met rust laten?
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2023 om 15:28beter even met rust laten zodat de dokter een vertekend beeld krijgt
Reageren