- Debbie27 juli 2019 om 19:53
Gisteren kreeg ik leuk op t bovenste kootje van mn 2e teen. Het jeukte zo erg dat ik met een (schoon) vaatdoekje tussen mn teen over de teen ben gaan schuren. Erover heen getrokken als het ware. Het begon echt bovenop die teen.
Vanmorgen werd ik wakker met een dikke voet. Een dikke blaar tussen de 2e en 3e teen. Ik denk door het schuren. Door geprikt en er loop vocht en bloederig vocht uit. En dat gaat maar door. De voet steekt wat en boven op teen jeukt t nog steeds.
Maar ook is de bal van de voet dik (kan tenen slecht krommen) en boven op mn voet is t ook dik. Als ik mn tenen krom (voor zover kan), wordt t over wit(bovenop, maar ook het stuk van de bal wat overgaat naar de tenen) En nog steeds loopt er wat bloederige, iets pikkende, vloeistof uit de blaar. Ik heb bewust de hele tijd slippers aan, maar daar staat t vocht in.
Twijfelde aan een schimmel infectie. Maar dat begint anders en steekt niet.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ik wilde foto’s toevoegen, maar bestanden waren te groot.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juli 2019 om 20:20Ga naar de dokter en laat ernaar kijken
ReagerenDebbie27 juli 2019 om 21:13Dank je wel, John. Hij wordt echt alleen maar wat dikker. Trekt nu richting enkel. Kan er toch wel tot maandag mee wachten?
Ik heb een uurtje geleden maar eens een soda voetenbadje genomen. Maar ja, kan ook niet helpen na 1 keer.
Nog steeds bloederig vocht. Wachten tot maandag?
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2019 om 21:37Neem even contact op met de huisartsenpost
ReagerenDebbie28 juli 2019 om 20:53Rond t middaguur contact opgenomen met de huisartsen post. Haasje ertussen en koelen met koud en doeken/verband.
Allebei gedaan. Bewust vandaag de voet niet belast ?gisteren ook al hoor gehouden, in soda geweest)
Vandaag nog dikker, vandaar gebeld.
Begin van de avond begon de enkel ook dik te worden. We (mn man en ik) vonden het verstandig om even opnieuw contact op te nemen.
Vanavond geweest. Er begon heel iets schimmelvorming te komen (lijkt me niet zo gek met al dat vocht wat gis teren de hele dag maar bleef lopen, ook al heb ik heel vaak schoon gemaakt.) Verder een beginnende ontsteking. Verpleegkundige helpt verder. Hij heeft er Betadine tussen gedaan (tussen 2e en 3e teen) en die 2 tenen samen verbonden. Even aankijken. Zegt de verpleegkundige… wel vreemd hoe je daar aan zo’n blaar komt. En je voet is echt wel opgezet (huis arts vond t meevallen.) Hij staat echt helemaal strak. Geen ontsteking omdat je geen anti biotica hebt gekregen? Schijnbaar niet…
Beetje vreemd vond ik t wel. Enig idee hoe snel de voet kan slinken? Of wat normaal is? Maak me een klein beetje ongerust, ondanks dat ik bij de huisarts geweest ben (heel stom, ik weet t)
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2019 om 19:59Dat is helaas een vraag die ik zo ook niet kan beantwoorden
ReagerenDebbie30 juli 2019 om 00:28Beste John,
Dank je wel voor het antwoord. Toch wil ik je graag mijn voet op dit moment laten zien. Zojuist het verband er af gehaald. Ik wordt alleen echt gék van de jeuk. Over mijn hele voet, maar ook soms ook uiteinde van mn teen, soms 2 tenen. Ik probeer niet te krabben, maar soms kan het écht niet anders.
Wat moet ik hiermee. En wat kan ik tegen de jeuk doen?Ik hoop dat het uploaden van de foto’s lukt. Zie ze helaas niet in het voorbeeld.
ReagerenJohn (moderator)
30 juli 2019 om 14:47Het is pas 2 dagen, het zal nog wel even nodig hebben. Omdat je wondjes hebt, kun j aan de jeuk niet veel doen. Probeer er in ieder geval zoveel mogelijk vanaf te blijven
ReagerenDebbie30 juli 2019 om 16:17Dank je wel.
Dan kijk ik het gewoon deze week nog even aan. Volgende week een korte vakantie en wil dan graag zwemmen. Vandaar beetje haast er achter. Sorry
Reageren