Hamer/klauwtenen recht kr"/> Hamer/klauwtenen recht krijgen - Medische Forum - Dokter.nl

Hamer/klauwtenen recht krijgen

Al sinds mijn kindertijd (zo lang als ik me kan herinneren) heb ik hamertenen en klauwtenen. 7 van de 10 zijn toen ik 15 was plotseling rechtgetrokken tijdens een vreselijk pijnlijke krampaanval, maar de overige 3 zijn nog net zoals voorheen. Ik ben nu 20 jaar en vraag me af of deze tenen ook ooit nog recht zullen trekken, of dat ik daarvoor een bepaald hulpmiddel moet aanschaffen. Ik hoor het graag, want ik schaam me enorm als ik 's zomers open schoenen draag...

Reageer

Hoi,

Dat is geen vraag voor een forum, maar voor een orthopeed.
    Je huisarts kan je daarvoor een verwijzing geven.
    Een orthopeed kan dan bepalen of er iets aan te te doen is en zo ja, wat.

Reageer

Volgens mij ligt het eraan of ze nog soepel zijn of al stijf. Bij redelijk soepele tenen zou je ze kunnen trainen. Ik heb zelf geen goede ervaring met trainen: bij mij ontstonden juist klachten terwijl ik preventief trainde.
    Als je pijn hebt kan je naar de orthopeed gaan oefenen goede steunzolen eerst laten aanmeten. Die zorgen ook dat je tenen een meer strekkende beweging gaan maken.

Reageer
Reageer op: Hamer/klauwtenen recht krijgen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif