Doorzakkende (klauw)teen<"/> Doorzakkende (klauw)teen - Medische Forum - Dokter.nl

Doorzakkende (klauw)teen

Sinds een week last van beide tweede (lange) tenen. Rechts was een hamerteen, is nu een klauwteen en staat een stuk lager tov andere tenen dan eerst. Puntje komt nu als eerste op de grond
    Links ook iets doorgezakt maar minder grote afwijking.
    Ik was al in een traject met steunzolen maar ook daarmee lopen doet erg pijn.

Dit is een dag ontstaan na het rustig trainen van mijn voeten (massageballetje en op tenen staan). En elke dag erger. Volgends de ha probleem met drukverdeling gezien eeltplekken.

Mijn vraag: hoe kan het dat die tenen ineens doorzakken, het voelt alsof er gewichtjes aanhangen, het enorm pijn doet in beweging en tijdens rust en in de nacht bovendien nog brandt en krampt? En zijn er ervaringen van anderen met dit probleem?

Iemand herkenning en die weet of dit met de overbelasting te maken kan hebben. En dan van pees, spier, gewricht? Kan dit weer verbeteren door oefening? Ben enorm beperkt hierdoor. Het voelt alsof het gebroken is maar dat was niet zo.

Reageer

Hoi,

Ik zou dit met je podotherapeut bespreken, die kent jou voeten en heeft je waarschijnlijk ook de oefeningen opgegeven.

Of je kunt huisarts een verwijzing naar een orthopeed te vragen om er naar te laten kijken. Ik zou er in elk geval niet zelf mee doormodderen.

Iemand hier kan je klachten misschien herkennen, maar je weet niet of de oorzaak en het daaropvolgende beleid hetzelfde is als bij jou. Je zou zo dus goedbedoeld hele verkeerde tips kunnen krijgen.

Reageer

Dat begrijp ik. Toch is het fijn om wat herkenning van anderen hierover te krijgen. Klopt, de oefening van op tenen staan kreeg ik idd van de podoloog. Die andere oefening via voetentraining.nl.

De podoloog heeft ze ingetaped, maar heel veel vertrouwen heb ik er niet in.
    Ik ben ook van plan om terug te gaan naar de ha maar ben ook wel bang dat zij ook zegt evenals de podoloog, dat we eerst de steunzolen hun werk moeten laten doen. Ik zou er wel graag een foto van laten maken, want ik heb zelfs met volledige pb nog veel pijn

Reageer

Als het een probleem.is aan pezen, banden of spieren, heeft een foto geen zin.
    Die zijn daar niet op te zien.
    Als je een verwijzing vraagt naar een sportarts of orthopeed, kan die een mri aanvragen waarop dat wel zichtbaar is.

Reageer
Reageer op: Doorzakkende (klauw)teen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif