Zoeken Vraag het forum

grote teen kramp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • D.Jeanette

Ik heb de laatste tijd geregeld last van de rechter grote teen dat hij ineens helemaal rechtop gaat staan. Dus niet scheef zoals bij Hallux. ik wil m naar beneden duwen,maar dat lukt minutenlang niet. Tegelijk zie ik een spier vanaf de teen naar het scheenbeen verdikt onder de huid te zien en die spier trilt heel erg. De tenen ernaast zijn klauwtenen, maar de grote teen is gewoon normaal, maar begint dus deze kuren te vertonen. Ik vind het een zeer eng gevoel dat die teen eigenwijs recht omhoog blijft staan wat ik ook doe zoals masseren en naar beneden duwen. Soms wel 5 minuten lang.

Moet ik hiermee naar de dokter?

2 reacties
    Reageren
    D. Jeanette

nb als de grote teen weer normaal is dan is die spier vanaf de grote teen naar scheenbeen niet meer dik en trilt dan ook niet meer

Reageren
    Peter (huisarts)

Is een soort kuitkramp , maar dan van de spier die je teen doet buigen.
    Als dit vaak gebeurd of wekenlang aanhoudt: ga naar de dokter. Als je zelf wat wil doen: masseren van het onderbeen/ voet met bv Arnica spierolie of Magnesium/calcium tabletten slikken.
    Rekoefeningen kunnen (in ieder geval bij kuitkramp) ook werken

Reageren
Reageer op: grote teen kramp
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.