- D.Jeanette3 augustus 2025 om 20:22
Ik heb de laatste tijd geregeld last van de rechter grote teen dat hij ineens helemaal rechtop gaat staan. Dus niet scheef zoals bij Hallux. ik wil m naar beneden duwen,maar dat lukt minutenlang niet. Tegelijk zie ik een spier vanaf de teen naar het scheenbeen verdikt onder de huid te zien en die spier trilt heel erg. De tenen ernaast zijn klauwtenen, maar de grote teen is gewoon normaal, maar begint dus deze kuren te vertonen. Ik vind het een zeer eng gevoel dat die teen eigenwijs recht omhoog blijft staan wat ik ook doe zoals masseren en naar beneden duwen. Soms wel 5 minuten lang.
Moet ik hiermee naar de dokter?
2 reactiesReagerenD. Jeanette3 augustus 2025 om 20:25nb als de grote teen weer normaal is dan is die spier vanaf de grote teen naar scheenbeen niet meer dik en trilt dan ook niet meer
Reageren
Peter (huisarts)
3 augustus 2025 om 21:27Is een soort kuitkramp , maar dan van de spier die je teen doet buigen.
Reageren
Als dit vaak gebeurd of wekenlang aanhoudt: ga naar de dokter. Als je zelf wat wil doen: masseren van het onderbeen/ voet met bv Arnica spierolie of Magnesium/calcium tabletten slikken.
Rekoefeningen kunnen (in ieder geval bij kuitkramp) ook werken