Zoeken Vraag het forum

Eelt op de bovenkant van je voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Goedenavond,

ik heb eelt op de bovenkant van mijn voeten – of tenminste: iets wat er héél erg op lijkt!

Mijn vraag: hoe kan dit? Wat kan ik er eventueel tegen doen? Ik draag overigens geen dichte schoenen, dus daar kan het dan toch niet aan liggen… ?

Groet en alvast bedankt,
    Ano

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

hoi,

Daar heb ik sinds een jaar ook last van. Bovenop mijn linkervoet een soort van eeltplek ter grootte van €2munt. Absoluut geen drukplek van schoenen of laarzen. Ik scrub het regelmatig, evenals voetenbad met zeezoutmineralen. Dagelijks insmeren met wat voor middel dan ook helpt niet. (van vaseline tot diabetescreme, van diverse oliesoorten tot de meest dure cremes) Dus als iemand hier iets meer over weet…. hoor het graag

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit ook….eerst kreeg ik het op d linkervoet,,,en later ook rechts. Ik ontdekte dat dit komt doordat ik vaak op mijn knieën zit ( of in kleermakerszit) …net dat plekje op mijn voet wrijft dan over de grond. Totnogtoe heb ik geen remedie gevonden om het weg te krijgen

Reageren
    Anoniem

Ik heb het ook bovenop mn grote teen, en een stukje op mn voet. Komt door me slippers heb ik het idee..

Na een warme douche, ga ik er met een puimsteen over, en smeer het in met ouderwetse uierzalf.

Reageren
Reageer op: Eelt op de bovenkant van je voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.