- Bo30 december 2021 om 18:37
Goedenavond, kun je ook een witte gevoelloze duim, vinger of teen hebben bij kou zonder gelijk te denken aan Raynaud? Vorige week tijdens het koude weer werd mijn duim tot de helft spierwit en gevoelloos tijdens het wandelen. Bij binnenkomst in huis kwam het gevoel en de kleur weer terug. Wel eerst een beetje blauw en daarna beetje rood en warm maar absoluut geen pijn. Ik ben helaas gaan lezen op internet en maak me nu zorgen en met name om de secundaire variant omdat het asymmetrisch was aangezien het alleen mijn duim was. Afgelopen winter een keer alleen een teen tijdens het schaatsen en twee jaar terug alleen een vinger ook tijdens de winter. Ik ben een vrouw van 43 jaar. Moet ik mij zorgen maken? Of heeft iedereen dit wel eens in de winter?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 december 2021 om 18:58Dat kan wel eens voor komen
ReagerenBo30 december 2021 om 19:17Bedankt voor u snelle antwoord! Verder geen reden voor bezoek aan de huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2021 om 19:19Ik denk dat het aan de kou heeft gelegen. Anders zou je er in warmere periodes ook last van moeten hebben
ReagerenBo30 december 2021 om 20:34Wel vaak vaak koude handen en voeten maar die verkleuringen alleen bij echte kou zoals bij winterse temperaturen. Verder wel bekend met lage bovendruk en normaal tot licht verhoogde bovendruk.
Reageren