Hallo allemaal,
Ik heb heele erg koude handen, ze worden wit en gaan soms ook pijnlijk tintelen en tot slot gloeien ze weer rood op. Zijn dit sintomen van het fenomeen van raynaud?
Ik heb nog niet naar de dokter geweest want op internet staad dat dit weer kan overgaan maar dat merk ik echter helemaal niks van en het word alleen maar erger!
Heeft iemand raad wat ik hiermee aan moet?!
Ja, dit zou kunnen passen bij het syndroom van Raunaud, maar mogelijk is het iets anders. Als je je zorgen maakt, ga dan even naar de huisarts die jouw gehele verhaal kan aanhoren en jou lichamelijk kan onderzoeken. Heb je trouwens nog last van andere dingen dan alleen de vingers die wit worden?
Jaa me vingers worden ook rood achtig blauw en gaan pijnlijk tintelen. Ik ga van de week naar mijn huisarts hiermee.
Je hebt deze klachten dus aan beide hand. En ook aan de voeten? Sport je voldoende? En hoe laag is jouw bloeddruk?
Jaa ik heb deze klachten aan beide handen. Ik sport veel wekelijks turn ik en ik rij paard en fiets elke dag meer dan 5 km.
Lijkt me best voldoende. Twee van mijn tenen worden tijden douchen altijd helemala blauw...
Ik heb geen idee hoe laag mijn bloeddruk is. Ik ben nog niet naar een doktor geweest omdat ik nog even moest afwachten..
Dit lijkt een doorbloedingsprobleem, mogelijk in relatie tot een lage bloeddruk. Bespreek dit met de huisarts. Wil je laten weten als je nieuws hebt?
Vandaag is het wat lekkerder weer in het land, dus ik wacht even af of ik nu ook koude handen krijg.
Oja als ik aan het typen ben zoals nu, krijgen mijn vingers vaak ook zo'n aanval.
Ik houd jullie op de hoogte!
Hallo,
Het fenomeen van Raunaud is bij me geconstateerd.
Ik heb hier medicijnen voor gekregen.
Raunaud wordt behandeld met medicijnen die de bloedvaten iets wijder aken waardoor het bloed makkelijker bij de vingertoppen komt. Ik hoop dat het helpt voor je.
Al enkele jaren heb ook last van koude witte vingers,ik zoek dan zo snel mogelijk een warme waterkraan op niet te heet maar lauw anders gaan ze hindelijk tintelen.Sinds kort slik ik visolie pillen,ik weet echter nog niet of het werkt,daarvoor slik ik ze tekort.Visolie is goed voor hart en bloedvaten ,3 soft gelpillen per dag ,weet iemand anders een goede remedie of oorzaak?
5jaar terug een half jaar chemokeur gehad, en vanaf dat moment geregeld koude en witte vingers en tenen.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Moeilijk om daar zo zonder eng onderzoek iets over te zeggen. Het kan een probleem met de doorbloeding zijn. Ga met de klachten naar de huisarts.