Zoeken Vraag het forum

verstijfde voeten bij opstaan na lange werkdag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Richard

Weet iemand wat je best kan doen als je elke dag met een zeer verstijfde pijn opstaat in beide voeten waarbij ik bijna niet kan lopen van de pijn? hierbij krijg ik mijn voeten niet plat en het word minder naar maten dat ik begin te bewegen. tevens word te pijn wel erger en gebeurd dit alleen als ik de dag gewerkt heb. Ik moet ongeveer 9 aan 10 uur per dag staan voor werk.

Zit momenteel op een punt dat ik bijna niet kan staan op mijn voeten van de pijn als ik op sta. Minder werken of tijdelijk rust moment nemen tijdens werk is voor mij geen optie.

Graag hoor ik eventueel advies wat ik kan doen om de pijn minder te laten worden zonder dat ik mijn werk stil moet leggen ervoor.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien goed als je daarmee naar een fysiotherapeut gaat om te kijken wat de oorzaak is

Reageren
    Alias

Ik lees het vast verkeerd. Het lijkt alsof u zegt dat u 9 a 10 uur per werkdag op uw voeten staat? Zonder rustmoment?

Maar dat kan toch ook niet? Daar is geen lijf op gebouwd. Naast problemen met voeten kunt u dan ook andere klachten verwachten. Rugproblemen, spataderen, enz.

Er zijn misschien hulpmiddelen zoals een stakruk. Maar eigenlijk is dit een recept voor grotere problemen als u dit niet verandert.

Reageren
    Suzan

Je zou ook naar een podotherapeut kunnen gaan om in de eerste plaats naar de oorzaak van de klachten te laten kijken.

Misschien is het mogelijk om je klachten met een steunzool of schoen aanpassing te verminderen.

Reageren
    Richard

we hebben 1 rust moment van een uur maar kan niet meer rust momenten daarna maar we staan wel gemiddeld 9 aan 10 uur per dag

Reageren
    Alias

Jeetje Richard.. mag dat wel van de arbowet? 9-10 staan per dag is voor iedereen te lang voor een lichaam.

Daarom krijgen kappers enzo ook vaker vaatproblemen na een paar jaar. En die werken vast niet zo lang aan een stuk

Reageren
    Richard

Ja dit mag !

Reageren
    Alias

Wauw… elke werkdag? Wauw…

Reageren
Reageer op: verstijfde voeten bij opstaan na lange werkdag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.