- Marie26 december 2019 om 20:02
Dag Moderators,
Ik ben een 30 jarige vrouw die altijd breekbare nagels heeft gehad.
Sinds vorig jaar breiden de rode randen van mijn nagels zich uit zoals je bij de pink en ringvinger kan zien op de foto. Ik ben naar de dokter geweest en mijn bloedresultaten zijn in orde. Verder wist zij hier niet veel over te vertellen. Ik weet niet of jullie mij kunnen verder helpen maar valt hier iets aan te doen? Of is dit een normale verschijning is?10 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 december 2019 om 22:59Eet je gezond?
ReagerenMarie26 december 2019 om 23:09Ja, goede voeding is belangrijk voor mij. Wel heb ik veel stress ervaren en een infectie door het cytomegalovirus.
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2019 om 23:11Je hebt geen bloedarmoede gehad?
ReagerenMarie26 december 2019 om 23:25Geen bloedarmoede. Wel een vrij laag vit D waarde die nu onder controle is (dit was twee jaar terug 6) en laag ferritine waarde, maar geen laag ijzerwaarde dus daarom wou de dokter geen ijzersupplementen voorschrijven.
ReagerenJohn (moderator)
26 december 2019 om 23:29Lage ferritine is dus ijzergebrek. Zorg dat je ijzerrijke voeding binnen krijgt
ReagerenMarie26 december 2019 om 23:34Ga ik doen. Bedankt voor je tijd!
ReagerenEsther1 februari 2022 om 17:47Hallo,ik heb hetzelfde ,hb is 8.6 dus dat is goed maar ferritine laag ,dus heel complex,zelf neem ik nu bij groenten vitamine c
Reageren
Groetjes EstherPatty5 februari 2025 om 18:04Beste John,
Ik heb dit ook; lindsey of terry nails. Tevens rode rand bovennluna duim. Eet gezond en heb geen lage ijzer.
Wat kan nog meer een verklaring zijn? Ik weet ze wel echter ha doet weinig met de overige klachten.Dank
ReagerenPatty5 februari 2025 om 18:06Foto
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2025 om 19:04En wie heeft nou vastgesteld dat je lindsey nails hebt? Is er ook een bloedonderzoek gedaan?
Reageren