Zoeken Vraag het forum

Rode rand nagels

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marie

Dag Moderators,

Ik ben een 30 jarige vrouw die altijd breekbare nagels heeft gehad.
    Sinds vorig jaar breiden de rode randen van mijn nagels zich uit zoals je bij de pink en ringvinger kan zien op de foto. Ik ben naar de dokter geweest en mijn bloedresultaten zijn in orde. Verder wist zij hier niet veel over te vertellen. Ik weet niet of jullie mij kunnen verder helpen maar valt hier iets aan te doen? Of is dit een normale verschijning is?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Eet je gezond?

Reageren
    Marie

Ja, goede voeding is belangrijk voor mij. Wel heb ik veel stress ervaren en een infectie door het cytomegalovirus.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen bloedarmoede gehad?

Reageren
    Marie

Geen bloedarmoede. Wel een vrij laag vit D waarde die nu onder controle is (dit was twee jaar terug 6) en laag ferritine waarde, maar geen laag ijzerwaarde dus daarom wou de dokter geen ijzersupplementen voorschrijven.

Reageren
    John (moderator)

Lage ferritine is dus ijzergebrek. Zorg dat je ijzerrijke voeding binnen krijgt

Reageren
    Marie

Ga ik doen. Bedankt voor je tijd!

Reageren
    Esther

Hallo,ik heb hetzelfde ,hb is 8.6 dus dat is goed maar ferritine laag ,dus heel complex,zelf neem ik nu bij groenten vitamine c
    Groetjes Esther

Reageren
    Patty

Beste John,
    Ik heb dit ook; lindsey of terry nails. Tevens rode rand bovennluna duim. Eet gezond en heb geen lage ijzer.
    Wat kan nog meer een verklaring zijn? Ik weet ze wel echter ha doet weinig met de overige klachten.

Dank

Reageren
    Patty
    John (moderator)

En wie heeft nou vastgesteld dat je lindsey nails hebt? Is er ook een bloedonderzoek gedaan?

Reageren
Reageer op: Rode rand nagels
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.