- Anoniem7 juli 2016 om 09:13
Hallo,
in heb al enkele dagen last van een verkrampt gevoel in mijn vingers en handen.
Vooral mijn vingertoppen voelen heel raar aan (gevoelig en tintelend)Vandaag merkte ik iets raar op aan mijn nagels, namelijk onder de witte uitgegroeide rand is er bij al mijn vingernagels nog een rand van een 2tal mm. Ik weet niet of dit er altijd al geweest is of niet, is mij nog nooit opgevallen.
Mijn vingertoppen lijken ook meest al heel roze/rood.
Mijn handen zijn ook bijna altijd rood met witte vlekken erin.Zi bijlage.
Deze foto is genomen terwijl ik heel lichtjes op de tafel druk met mijn linker middelvinger.Is dit normaal?
Bedankt
8 reactiesReagerenAnoniem7 juli 2016 om 09:46Ook merk ik nu dat ik mijn linkerhand bij 4 vinger dat witte “halve maantje” niet heb, wel in duim.
Mijn linkerhand heb ik het wel in 4 vingers, niet in pink.
ReagerenAnoniem7 juli 2016 om 10:18Hier nog 2 foto’s, de nagels aan mijn rechterhand zijn boller dan aan mijn linkerhand.
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2016 om 10:48Ik kan eerlijk gezegd niets bijzonders ontdekken, behalve dat je handen wat meer verzorging zouden kunnen gebruiken. Je nagelriemen zijn vrij droog en het lijkt erop dat je er nog wel eens aan peutert.
Reageren
Gebruik een handcrème zoals Atrix…..Anoniem7 juli 2016 om 10:56Bedankt voor de geruststelling.
Ik peuter er niet echt aan, ik werk in een drukkerij en kom heel veel in contact met (droog) papier. Misschien ligt het daaraan.
Dus de “vlekken” in mijn hand zijn normaal?
De “extra” witte/gele rand onder mijn nagel is normaal?
Dus waar de nagel het vel nog raakt, niet de witte rand die ik moet afknippen.Bedankt
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2016 om 11:01Ik zie echt niets bijzonders. Ook de vlekken in je hadpalmen zijn normaal.
Reageren
Droog papier kan wel een probleem zijn hoor.. Dan is het juist raadzaam om een goede handcrème te gebruiken.
Drink je voldoende? 1,5 – 2 liter per dag?Anoniem7 juli 2016 om 11:05Bedankt,
ik drink heel veel, minstens 2 liter per dag, water en cola-zero.
Ik denk dat ik me waarschijnlijk te veel zorgen maakte, heb soms ook wat last van hyperventilatie door angst (en de daarbij horende klachten).
Reageren
Ik werk ook al 20 jaar op de computer, misschien is alles wat overbelast.John (moderator)
7 juli 2016 om 11:09Ik denk dat je je inderdaad onnodig veel zorgen maakt.
Reageren
Gebruik een een tijdje een handcrème. Je zult zien dat het stukken scheeltAnneke17 februari 2018 om 10:39Ik heb ook witterande op mijn nagels ik doet er niks aan
Reageren