Zoeken Vraag het forum

Stijven, gevoelige en gezwollen handen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lau

hallo allemaal,

ik heb sinds een tijdje last van stijfheid in me handen en voeten. Als ik naar bed ga en ga liggen dan voelen me voeten en benen alsof ik de hele dag op een festival heb gestaan. Sinds 2 maanden heb ik ook dat met regelmaat me vingers, de aanhechting van me duim en handpalmen opeens zwellen. Ik heb de zwelling van me duim een keer bij gehouden en door de zwelling was de omtrek van me duim 8mm groter. Als ik zwellingen heb dan is het gezwollen gebied ook gevoelig en stijf. Het doet niet echt zeer maar prettig is het ook niet. Benzine in me auto tanken is wel wat pijnlijk, dit moet ik al eigenlijk met 2 handen doen en dat voel al niet fijn. Ik heb me bloed laten testen maar dit was allemaal in orde. Ik heb in me hak soms dat ik er bijna niet op kan staan, het is dan ook erg rood. Soms heb ik dat het dan ook klopt en warm aanvoelt. Vaak is dit de volgende dag weg. De zwellingen zijn vaak na een paar dagen weg, maar vaak na een dag zit de volgende er alweer. Ik loop ook al 10 jaar met vermoeidheid klachten. Ook hier is lichamelijk niks van te vinden. Het is zo erg dat ik zo 12 per dag kan slapen en nog moe wakker word. Ik hoor me wekken niet en andere krijgen me ook niet wakker. Laatst was er iemand die in de woning boven mij in het beton aan het boren was precies op de plek boven mijn bed. Ook hier sliep ik dwars door heen.  Doordat de huisarts niks kan vinden in me bloed twijfel ik heel erg aan mezelf. Ik denk de zwellingen komen er niet zo maar, maar er is ook een kant die denk ze vinden niks dus tanden op elkaar en doorgaan. Ik heb ondertussen geen idee meer wat het kan zijn. Alle medicatie die ik gebruikt zijn gecontroleerd of dit het kan veroorzaken maar het is geen bekende bijwerking van de medicaties. Ik heb allergie pillen,  methylfenidaat (ADD) en anti-conceptie. Meestal laat ik het over aan de huisarts maar ik voel me niet altijd serieus genomen meer en voel me haast bezwaard om er nog naartoe te gaan. Heeft iemand een idee of herkent dit?

gr

1 reactie
    Reageren
    Lau

P.S.

ik heb de fysio er ook naar laten kijken waar ik al bij zat voor eerdere rug en schouderklachten. Ook die vind het raar, maar heeft geen idee. schrijven is ook erg pijnlijk na een tijdje. En ben een vrouw van 24 jaar.

Reageren
Reageer op: Stijven, gevoelige en gezwollen handen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.