- Lis4442 april 2018 om 13:49
Hoi hoi,
Vrijdagochtend ben ik van de trap gevallen, heb iets van 3 treden gemist. Mijn enkel schoot in een vrij hard en snel tempo naar binnen toe, ik heb 10 minuten op de grond gelegen tot dat ik weer enigszins kon staan. Ik heb anderhalf uur gekoeld toen ik thuis kwam en de voet hoog gelegd. Lopen gaat sindsdien erg moeizaam en ook de zwelling wilt maar niet afnemen. Ik ben bij de dokter geweest en hij zei dat als het vandaag niet beter is (wat het dus niet is), ik terug moet komen. Mijn tenen zijn koud en het gehele onderbeen is erg dik, de bloeduitstorting lokaliseert zich ook rondom de plek van de banden. Nu vroeg ik me af, zijn dit symptomen van een simpele verrekking of is hier meer aan de hand? Ik kan pas woensdag naar de dokter en moet morgen gewoon stage lopen, en ik weet niet wat ik nu moet doen..
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 april 2018 om 13:53Er kan wat meer aan de hand zijn, maar dat is zonder onderzoek moeilijk te zeggen. In ieder geval naar de dokter… en de stage zou ik maar even niet doen…
ReagerenLis4442 april 2018 om 14:02Bedankt voor je reactie, Tandor. Deze enkel heeft 5 jaar geleden ook in het gips gezeten, was ongeveer dezelfde val. Was toen een graad 2 blessure. De banden zullen bij mij altijd slap blijven dus vandaar dat ik me ook een beetje zorgen maak. Helaas zou ik wel naar stage moeten gaan, kan geen uren meer missen en heb maar besloten om zittende werkzaamheden te doen. De pijn is amper uit te houden (ook niet met Tramadol) en schoenen kunnen ook niet aan. Dat wordt inderdaad maar weer terug naar de dokter.
Reageren