Zoeken Vraag het forum

Gebroken hand en gips

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Handbreuker

Goedendag,

Ik heb vorige week mijn rechterhand gebroken. Hij heeft een week in het gips gezeten en moest vandaag terug voor ander gips. De middenhandsbeentjes van de pink en ringvinger zijn gebroken (boksersfractuur).

Nu hadden ze 3 vingers in het gips gezet (middelvinger als stabiele vinger) en helemaal dat je de vingers niet meer zag. Buiten dat ik dat vervelend vond zitten is dit verre van praktisch tijdens mijn werk. Ik stelde voor dat ze een stukje van het gips eraf haalde. Dit wilde de gipskamer liever niet, toch heb ik het tegen advies in laten doen.

Nu kan je van de middelvinger het eerste kootje zien. Van de ringvinger iets minder en de pink vrijwel niet.

Nu vraag ik me af of ik te eigenwijs ben geweest en of dit mijn herstel in de weg zou zitten.
    Het kootje van de middelvinger kan ik bewegen (middelvinger is niet gebroken) en de rest zit nog goed vast.

Hoop op een deskundig antwoord. Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ze doen dat op de gips kamer niet zomaar. !! Ik hoop dat je eigenwijsheid je niet duur te staan komt.

Reageren
    Handbreuker

Ik heb in de zomervakantie exact dezelfde breuk gehad met dezelfde middenhandsbeentjes. Toen hebben ze dit in dezelfde gipskamer wel gedaan uit zichzelf. Dat het nu ineens niet kon vond ik dus vreemd.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan toch aan de breuk zelf liggen

Reageren
Reageer op: Gebroken hand en gips
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.