- Anoniem20 september 2013 om 16:56
Hallo, ik (17 jr.) heb 8 dagen geleden mijn elleboog gebroken na een val met de fiets. Op de eerste hulp zijn foto’s gemaakt en na wat onduidelijkheid heb ik een gipsspalk gekregen. Deze heb ik 6 dagen gehad in combinatie met een mitella e.d. en daarna kreeg ik in het ziekenhuis een kunststof gipsverband. Deze zou er twee weken om moeten blijven maar omdat ik zoveel pijn kreeg aan mijn pols (het gips liep vanaf mijn bovenarm tot net niet aan de pols) zijn we vandaag terug gegaan naar een (ander!) ziekenhuis.
Het gips is verwijderd en er zijn foto’s gemaakt van mijn pols, waar niks op te zien was. Ik heb geen gips meer om mijn elleboog gekregen alleen een drukverband tegen de zwelling met de opdracht mijn arm te bewegen en oefeningen te doen.
Ik vind dit raar omdat me eerder is verteld dat ik nog twee weken in het gips moest blijven. Is er ergens een fout gemaakt??
Daarnaast is bewegen haast niet mogelijk, door sterke pijn en alles lijkt te blokkeren. Ook heb ik nog zeer weinig kracht in mijn arm.Graag jullie mening en hulp want ik sta voor een raadsel.
b.v.d.
Marlene3 reactiesReagerenTandor120 september 2013 om 18:00Het verschil in uitleg zou kunnen komen door de aard van de fractuur.
Ook is het mogelijk dat men er in eerste instantie niet 100% zeker van was of het nou wel of niet een fractuur (misschien een haarscheurtje) was en uit voorzorg voor gips hebben gekozen.
Wat was de reden om naar een ander ziekenhuis te gaan?
ReagerenAnoniem20 september 2013 om 20:23Doordat ik anders maandag pas terecht kon in het eerste ziekenhuis.
Het klopt dat ze het in eerste instantie niet zeker waren, de een zei een afgebroken stukje en nu kreeg ik te horen dat er toch een breuk in zat.
Was het gips dan eigenlijk niet nodig geweest? Omdat het toch gebroken is..
ReagerenTandor120 september 2013 om 20:44Als er sprake is van een breuk, dan is gips juist wel noodzakelijk. Een gipsverband houd de breukplaatsen goed tegen elkaar zodat de breuk goed kan genezen.
Reageren
Zonder gipsverband, zou het kunnen zijn dat er een broze/zwakke plek ontstaat die gemakkelijk weer kan breken als er spanning op komt.