Zoeken Vraag het forum

Pijn aan teen tijdens lange wandelingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Merijn

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb  vraag betreffende mijn voet.

Sinds kort heb ik tijdens het wandelen veel last van een pees aan mijn dikke teen. Na een kilometer of 4 krijg ik erg pijnlijke steken in mijn teen. Als ik mijn teen krom trek dan wordt de pijn erger of roep ik de pijn juist aan. Het is begonnen bij een citytrip waarbij ik op Havaianas flink wat kilometers heb gemaakt en een paar dagen daarop nogmaals. Dit los van het normale loopwerk dat ik ook op Havaianas gedaan heb. Nu ben ik terug en merk ik dat ik ook met sneakers tijdens het wandelen wederom deze steken krijg. Bij het rusten merk ik dat de pees nog “naweeen” heeft en dus ook een zeurende pijn oplevert. Niet pijnlijk maar wel aanwezig.

Ik ben een man van 30, sport 3x per week en heb een bureau baan.

Ik vroeg mij af dit bij sommigen van jullie bekend klinkt, ik hoor dan ook graag jullie verhalen.

Bedankt voor jullie hulp

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Havaianas zijn leuk voor zwembad of strand. Dus om voor korte tijd te dragen. Voor de rest zijn het killers voor je voeten. De pees is waarschijnlijk overbelast of ontstoken. Ga met de klachten naar een fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: Pijn aan teen tijdens lange wandelingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.