Zoeken Vraag het forum

pijnlijke duim

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ikke

begin september heb ik de duim uit de kom gehad door een krukje neerzetten, wat sneller bij de grond was dan ik dacht en de duim vloog naar achteren. Ontzettend veel pijn gehad en na koelen gelijk naar huisarts gegaan. Deze zei mij al dat het aardig lang pijn kan doen, dacht niet aan een breuk maar adviseerde mij een duimspalk. Ik hals overkop een duimspalk besteld want deze was nergens verkrijgbaar want 2 dagen erna zou ik op vakantie gaan. Op vakantie bijna niets gedaan met de hand en steeds spalk gedragen. Na 3 weken nog steeds pijn, dus ik terug naar de huisarts, toch maar foto laten maken, maar was geen breuk te zien. Nu 2maanden later nog steeds pijn bij bewegingen, niet dat ik door de grond ga, maar leuk is anders. Kan bijv.niet op een tafel leunen met de handen/muis/bal van de hand bij de duim. Bij alles wat ik doe voel ik de duim pijn doen. Vanmiddag weer naar de huisarts geweest omdat en soms zomaar ineens een dikke bult op komt, blauw word en op dat moment kan ik nog geen potlood optillen zonder ontzettend veel pijn. Dan ineens verdwijnt de bult weer en kan ik weer wat dingen doen. (er lijkt dan wel iets verkeerd te zitten? maar ik kan niet zeggen met welke beweging dat dan gebeurd, het is er gewoon zomaar ineens.) Nu word ik doorgestuurd voor een echo te maken, maar kan pas eind van de maand terecht. Bij de afspraak maken voor de echo zeiden ze dat ze hadden doorgekregen dat het mogelijk een ski-duim was. Weet iemand hier of dit inderdaad een ski duim kan zijn en wat ze hier aan doen qua behandeling? Ik geloof niet dat hij helemaal is afgescheurd maar pijnlijk is het in elk geval wel. Iemand ervaring mee??

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je huisarts had je in eerste instantie meteen door moeten sturen naar een orthopeed. Ik denk dat er meer schade is geweest dan eerst gedacht. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de orthopeed.

Reageren
    ikke

Zou het nu dus zinvol zijn om toch tot die tijd voor de echo toch een brace om te doen?? zodat de duim niet veel meer kan bewegen? De arts zei nu, dat ik echt rustiger aan moest doen en rust was het beste, maar het is mijn rechtse hand en ik ben rechts, maar daarbij heb ik 2 kinderen van 3,5jaar dus rustig aan doen valt niet mee en is bijna onmogelijk!? Er werd mij nu een keuze gesteld, of nog even aankijken, maarja ik kijk het al 2 maanden aan….of de echo maar dat ging dan van eigen risico af… Ik heb gekozen voor de echo omdat je anders maar aan het aansukkelen blijft…. nog verdere adviezen tot aan de echo om te kijken of ze dan iets kunnen zien?? ik hoor het graag!

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval wel de brace dragen. Voor het overige is er niet veel anders te doen dan op de echo te wachten of een scan laten maken.

Reageren
    ikke

oke bedankt voor het advies!

Reageren
Reageer op: pijnlijke duim
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.