- Anoniem31 juli 2016 om 07:31
Goedendag,
Ik gebruik al maanden Rennie’s en de Kruidvat huismerkvariant ervan vanwege maagklachten. Nu zegt mijn vriendin juist dat dit de klachten na een tijdje meer veroorzaakt dan bestrijdt. Nu wil ik dit best geloven dat dit zo is, maar wat zorgt er precies voor? Zit er een stofje in waar je dan teveel van inkrijgt na een tijdje en juist weer de maag irriteert?
4 reactiesReagerenAnoniem31 juli 2016 om 07:42Je vriendje heeft gelijk.
Reageren
Er zit calciumcarbonaat in als werkzame stof en dat kan de maag gaan irriteren als je het lang inneemt. Normaal gesproken wordt calciumcarbonaat gebruikt bij een te hoog zuurgehalte (brandend maagzuur). Je kunt i.p.v. Rennies ook een beker melk drinken, daar zit ook kalk in.John (moderator)
31 juli 2016 om 08:32Je zou natuurlijk ook eens naar de huisarts kunnen gaan als je al maanden last van je maag hebt.
ReagerenAnoniem31 juli 2016 om 09:45Ben ik ook al geweest, meerdere keren. De klachten verlichten wel steeds maar gaan nooit weg. Daarom vroeg ik me af of het dan aan het gebruik van deze middeltjes kan liggen.
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2016 om 10:32Het kan zeker aan de middeltjes liggen. Door veelvuldig gebruik kunnen er inderdaad vergelijkbare klachten ontstaan als waarvoor je ze begon te nemen. Ga dus toch terug naar de huisarts als de klachten na het stoppen van de middeltjes niet overgaan en vraag een verwijzing voor de MDL arts.
Reageren