- Cathy21 april 2025 om 18:01
Een week geleden heb ik een galblaasverwijdering gehad. Ik had hierna veel veel pijn waarvoor ik 2 dagen later naproxen heb gekregen naast de paracetamol. Qua eten smaakt niks meer echt goed. Terugkijkend op de week waren alleen de sushi, 2 dagen na operatie en de haring met uitjes, 4 dagen na de operatie echt smakelijk. Ik heb van alles al gegeten en ik krijg ook nergens (extra) pijn door alleen het smaakt niet. Salade niet, yoghurt met vers fruit niet, gefrituurde aardappelschijfjes niet, koekjes niet, chips niet. Alleen blijkbaar rauwe vis smaakt goed🙈
Kan dit nog door de narcose komen? En waarom is dan alleen rauwe vis lekker en de rest niet?5 reactiesReagerenCathy21 april 2025 om 18:06Ala aanvulling: ik heb wel gewoon honger of trek en wil eten maar is niet leuk om zo te eten.
ReagerenSuus21 april 2025 om 18:51Ik zou even contact opnemen met de poli morgen en je verhaal doen.
Reageren
Dan kan de arts misschien verklaren wat de oorzaak zou kunnen zijn.John (moderator)
21 april 2025 om 19:02Ik zou wel opletten met vet eten, Je darmen kunnen namelijk vet moeilijk afbreken omdat de galblaas is verwijderd. Je kunt heel snel in gewicht aankomen hierdoor
ReagerenCathy21 april 2025 om 19:16Dat weet ik inderdaad. Je moet ontdekken welk eten je kunt verdragen enz enz. Maar ik heb niks gehoord over smaakverandering. Trekt dat weg? Kan dat nog van de narcose zijn na een week?
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2025 om 21:11Het gaat niet zo zeer om wat je verdraagt… maar de inname van vetten die moeilijk worden afgebroken. Dat zijn 2 verschillende dingen. Als je iets niet verdraagt dan merk je dat snel genoeg.
Het kan idd nog van de narcose en de intubatie zijn. Bel morgen gewoon even met de poli MDL/chirurgie
Reageren