Zoeken Vraag het forum

Smaakverlies na galblaasoperatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cathy

Een week geleden heb ik een galblaasverwijdering gehad. Ik had hierna veel veel pijn waarvoor ik 2 dagen later naproxen heb gekregen naast de paracetamol. Qua eten smaakt niks meer echt goed. Terugkijkend op de week waren alleen de sushi, 2 dagen na operatie en de haring met uitjes, 4 dagen na de operatie echt smakelijk. Ik heb van alles al gegeten en ik krijg ook nergens (extra) pijn door alleen het smaakt niet. Salade niet, yoghurt met vers fruit niet, gefrituurde aardappelschijfjes niet, koekjes niet, chips niet. Alleen blijkbaar rauwe vis smaakt goed🙈
    Kan dit nog door de narcose komen? En waarom is dan alleen rauwe vis lekker en de rest niet?

5 reacties
    Reageren
    Cathy

Ala aanvulling: ik heb wel gewoon honger of trek en wil eten maar is niet leuk om zo te eten.

Reageren
    Suus

Ik zou even contact opnemen met de poli morgen en je verhaal doen.
    Dan kan de arts misschien verklaren wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou wel opletten met vet eten, Je darmen kunnen namelijk vet moeilijk afbreken omdat de galblaas is verwijderd. Je kunt heel snel in gewicht aankomen hierdoor

Reageren
    Cathy

Dat weet ik inderdaad. Je moet ontdekken welk eten je kunt verdragen enz enz. Maar ik heb niks gehoord over smaakverandering. Trekt dat weg? Kan dat nog van de narcose zijn na een week?

Reageren
    John (moderator)

Het gaat niet zo zeer om wat je verdraagt… maar de inname van vetten die moeilijk worden afgebroken. Dat zijn 2 verschillende dingen. Als je iets niet verdraagt dan merk je dat snel genoeg.

Het kan idd nog van de narcose en de intubatie zijn. Bel morgen gewoon even met de poli MDL/chirurgie

Reageren
Reageer op: Smaakverlies na galblaasoperatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.