Afvallen na eetstoornis onder controle te hebben

  • #1

    Hoi Ik ben Sharee en ik ben te dik.

    Ik ben er 2 jaar geleden achter gekomen dat ik een eetstoornis "heb", binge eating disorder. Dat betekent dat ik regelmatig (vr) eetbuien had die ik niet onder controle had. Ik heb bij ggnet een training gevolgd en ik heb nu 8 maanden geen eetbuien meer gehad. Sinds vorig jaar ben ik san ook in totaal 12 kg afgevallen.

    Ik ben nu klaar om Echt af te vallen, want ik weeg nog 97 kg en ik ben 1.64 lang dus nog veel te dik.

    Nu zou ik volgens mn bmi niet zwaarder dan 65kg mogen wegen. Dat lijkt mij super want ik wil ooit een gezond gewicht hebben en mooi zijn.

    Maar hoe ga ik dat aanpakken?

    Ik ben op zoek naar een sport/beweging die ik vol kan houden. Want hardlopen kan ik niet meer ivm een slechte knie, (ik heb 5 maanden hardgelopen en nu wss Iets kapot gelopen)

    Volgens mijn orthopeed zijn mijn favoriete sporten NOT done en dat is voetbal en volleybal 🙁

    En ik werk erg onregelmatig dus ik kan geen vaste dagen sporten.

    Wat kan ik doen... ik wandel al veel maar dat vind ik niet echt een sport.

    En de sportschool doe ik echt niet. Ik heb en abbo gehad maar ik vind het helemaal niks... ik kan dat niet.. ik ben een teamplayer en haat die apparaten dus dat werkt niet.

    Help... ik wil zo graag mooi worden.

    Reageer
    #2

    Je hebt nou vooral allemaal dingen aangegeven waarom je niet zou (kunnen) sporten...

    En ik werk erg onregelmatig dus ik kan geen vaste dagen sporten.

    Dat is natuurlijk een slecht excuus. Je kunt 's ochtends, 's midddags of 's avonds sporten. Ook met onregelmatige werktijden kun je je een uurtje vrij maken om te sporten. Het is belangrijk dat je iedere dag sport

    En de sportschool doe ik echt niet. Ik heb en abbo gehad maar ik vind het helemaal niks... ik kan dat niet.. ik ben een teamplayer en haat die apparaten dus dat werkt niet.

    Dit is ook een slecht excuus. Je moet sporten om af te vallen. In teamverband werkt dat ook niet echt of je moet een team hebben met mensen die allemaal overgewicht hebben en allemaal dezelfde sport doen.

    Daarnaast wil je dan sporten doen die niet kunnen. Je hebt nog niet een ding genoemd waarom sporten wel zou kunnen.

    Je zoekt naar redenen en uitvluchten om niet te hoeven sporten. En ik ben ervan overtuigd dat je dat niet bewust doet. Het ontbreekt je wel aan motivatie.

    Maar je moet hier toch maar eens over nadenken...
    Je moet echt willen, dan vindt je mogelijkheden om te sporten. Het is namelijk belangrijk dat je iedere dag minimaal 30 minuten sport. En dat is niet wandelen... Je zult de opgeslagen vetreserves moeten verbranden om af te kunnen vallen.

    Reageer
    #3

    Ik vraag om hulp en nu krijg ik het gevoel dat ik afgezeken wordt.

    Natuurlijk wil ik sporten... maar ik vraag om ideeën.

    Ik heb zelf niet veel geld te besteden en de sportschool bij mij in de buurt kost 40 euro per 4 weken.

    En ik heb altijd geleerd doe wat je leuk vind anders werkt het niet

    En een basicfit die 20 km bij mij vandaan is... vind ik helemaal niks.. geen begeleiding en geen groepslesSen. ..

    Ik wil echt wel want ik wil mooi worden en slank...

    Maar ik vraag om manieren die niet belastend zijn voor mijn knie en niet veel kosten en wat ik in combinatie met mijn werk kan doen... dag, avond en nachtdiensten.

    Reageer
    #4

    Ik wou je echt niet afzeiken hoor.
    Ik wou je alleen tot nadenken aanzetten. Je hebt nu gekeken naar ding die niet kunnen. Allemaal dingen aangevoerd waarom het ofwel niet mogelijk is of moeilijk is om te sporten.

    Je moet kijken naar die dingen die wel kunnen, naar mogelijkheden die er wel zijn. Ook met wisselende diensten heb je gegarandeerd ieder dag 1 uurtje dat je zou kunnen besteden aan sporten. Je moet alleen je tijd goed indelen.

    En ik heb altijd geleerd doe wat je leuk vind anders werkt het niet

    dat zou natuurlijk ideaal zijn. Maar helaas kan dat niet altijd.
    Je hebt een aantal beperkingen die dat dan wel moeilijk maken. Dan hangt het alleen maar af van de motivatie. Dan kun je ook dingen doen die je misschien minder leuk vindt maar wel effectief zijn.

    Zwemmen en fietsen, zouden in feite 2 mogelijkheden kunnen zijn die heel in te passen zijn met je diensten en niet te zwaar belastend zijn voor je knieën.
    Wees inventief en kijk wat er wel mogelijk zou zijn.

    Reageer
Reageer op: Afvallen na eetstoornis onder controle te hebben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief