Zoeken Vraag het forum

Probleem met afvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Utrechter202

Hallo,

Ik ben 12 jaar weeg 92kg en ben 1.61m (obesitas). Ik probeer steeds te zeggen, nu begin je met gezond leven. Maar ga steeds de fout in. Mijn moeder beloont me een beetje teveel. Maar kan niet stoppen terwijl ze wel boos wordt omdat ik steeds dikker wordt. Ik wil als voornemen in 2019 hebben dat ik na 5 jaar steeds aankom, nu een keer begin met gezonder leven (afvallen dus).

Steeds als ik beweeg ben ik snel uitgeput en stop dan meteen. AUB kan iemand mij helpen. Wat is het gemiddeld gewicht dat ik moet hebben. Hoe kan ik leren gezond leven en beter sporten. Ik ben al naar dokters gegaan, maar dat helpt niet echt.

Ik wilde ook toevoegen dat ik niet veel slaap heb, en snachts veel op de laptop zit. En dan wat eten pak in de keuken. Hoe verminder ik mijn eetlust.

av bedankt,

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

” Ik ben al naar dokters gegaan, maar dat helpt niet echt.” Nee, dat kan ook niet als jij je niet aan het dieet houdt. je schrijft zelf: Ik probeer steeds te zeggen, nu begin je met gezond leven. Maar ga steeds de fout in.
    als je je zelf niet beter in de hand houdt en strenger voor jezelf bent, dan helpt niks en niemand.

Reageren
    Catootje

Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, waardoor je minder vet opslaat. Geldt dus ook voor tussendoortjes. Regelmatig eten maar niet te vaak, om insulinepieken te voorkomen. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren. Dat helpt ook om allerlei hormonen en neurotransmitters aan te maken, die onder andere zorgen voor beter slapen en je eetlust helpen te reguleren. Lichaamsbeweging vóór het ontbijt zet de vetverbranding aan. Tv-kijken maakt dikker en zeker niet tegelijkertijd eten.

Vraag je moeder toch of ze je wil helpen. Geen zooi in huis halen en of ze je op een andere manier wil belonen. En misschien vind ze het lastig om jou echte aandacht te geven en  geeft ze daarom lekkers. En denk dat je hulp nodig hebt van een diëtiste.

Reageren
Reageer op: Probleem met afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.