Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #1

    ik ben 14jaar en 1.60m 100 kilo ik weet dat ik obesitas ben maar woe weet hoe ik beste kan afvallen zonder dat de kilo snel terug komen. en ik wil niet naar een dietist of sportschool wie weet hoe ik zelf kan afvallen ik ben inmiddels wel begonnen met hardlopen en gezonder eten

    Reactie
    #2

    Voor jouw leeftijd ben je bijna morbide obese. Ik betwijfel ten zeerste of je het in je eentje en zonder hulp gaat redden om af te vallen.
    Ik kan hooguit wat richtlijnen geven:
    1. stop met suiker, snoep, frisdrank, energy-drinks, kortom alles waar suiker in zit laten staan
    2. eet alleen tussen 12 uur en 19 uur een lunch en een diner. Zorg dat je je vol eet (zie 3)
    3. geen suikers en liever geen zetmeel, maar vet, vlees, groente en vis mag ten overvloede
    4. ga veel wandelen en fietsen en neem de trap i.p.v. de lift.
    5. als je het aankan kun je ook proberen een dag helemaal niet te eten, maar ga geen honger lijden

    Reactie
    #3

    Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Veel brood met een beetje beleg is dus minder aan te bevelen; beter bijv een omelet, maaltijdsoep met een beetje brood. Een los koekje of fruit geeft pieken in je bloedsuikerspiegel.

    Bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en de insulinegevoeligheid te verbeteren. Lichaamsbeweging vóór het ontbijt zet de vetverbranding aan. Lastig natuurlijk als je naar school moet. Even in beweging komen voor het avondeten kan ook schelen.

    Verder denk ik dat je er wel hulp bij nodig hebt en het er met je ouders over moet hebben. Die zouden je moeten steunen. Geen zooi in huis halen en zorgen voor volwaardige voeding, zoals zilvervliesrijst. Wat pasta betreft zou je peulvruchtenpasta kunnen nemen, waar meer eiwitten in zitten en minder snelle suikers.

    @Peter, nu heb je het dus over intermittent fasting, zonder het zo te noemen, terwijl je er zei zo op tegen te zijn.

    Reactie
    #4

    Ik denk dat je er verstandig aan doet om toch naar een diëtiste te gaan. dat is toch echt wel nodig....

    Reactie
    #5

    Je moet vooral op je eten letten.          -Ontbijt 's ochtends goed. (7 uur)          -Om 10 uur kun je dan een stuk fruit    nemen of een ander tussendoortje,    maar wel gezond.                                  - De lunch, zorgen dat je maag                genoeg heeft. Neem, als het kan,          bijv. een gekookt eitje erbij.                 - 's Middags neem je dan iets van          een muesli reep of een rijstwafel,       is ook niet ongezond. (3 uur)              - Avondeten, ik weet niet of je                 aardappels eet maar neem daar         een klein beetje van en dan                   aanvullen met groente. Als 'toetje'       een stuk fruit met eventueel                 yoghurt erbij.                                        - en dan is het 's avonds tijd voor           een beetje nootjes, gewoon                   normale nootjes is niet erg.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Reactie
    #6

    Hm, er zit overal ruimte tussen etc.

    Maar hoop dat het te snappen is

    Reactie
    #7

    Ik ben een man van 65 snoep niet een gezond zilvervliesrijst volkoren producten een of twee keer per week een klein beetje vlees, de rest aangevuld met vegetarische producten. Eet 's morgens met moeite drie sneeën brood, tussen de middag niet veel en 's avonds met moeite een bord eten met veel groente, nu heb ik een kleine verhoging 26,4 moet minder eten meer bewegen is nu moeilijk door de warmte maak ik minder wandelingen, wat kan ik nu doen?

    Reactie
    #8

    je zou kunnen gaan zwemmen...

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    @vraaagje

    Ik zou je echt adviseren om naar de diëtist te gaan,

    Zelf ga je het waarschijnlijk niet halen.

    Die mensen zijn zelf heel aardig en ze gaan niet stom doen tegen je als je wat overgewicht hebt,

    Ze willen je helpen om weer op een gezond gewicht te komen,

    Dus mijn advies is om is een keer een afspraak te gaan maken met een diëtist in je buurt

    TIP: Ga je zelf zeker niet uithongeren! Je lichaam denkt dan dat het 'hongersnood' is en gaat dus ELK vetje en kcal opsparen en daar word je alleen maar dunner van!

    Heel erg veel suc6 met afvallen 🙂

     

    Groetjes,

    Anoniem

    Reactie
Reageer op: afvallen?hoe?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief