- Anoniem28 oktober 2014 om 19:04
Hallo, mijn naam is Sjors ik ben 15 jaar oud.
Ik ben onlangs gaan hardlopen en touwtje springen omdat ik af wil gaan vallen met sport. Dit doe ik op een dag.Maandag: Hardlopen 6KM nonstop.
Dinsdag: Tennis 50min.
Woendag: Touwtje Springen (intensief) 30 min.
Donderdag: Wandel ik een 90 min stevig door (krantenwijk) en Hardlopen 6KM nonstop.
Vrijdag: Touwtje Springen (intensief) 30 min.
Zaterdag: in de ochtend Touwtje Springen (intensief) 30 min. in de avond hardlopen 6KM nonstop.
Zondag: Touwtje Springen (intensief) 30 min. en eventueel een klein rondje rennen.Wat ik eet op een dag: (schooldag)
Ontbijt: 2 broodjes kaas, glas melk, glas water.
11 uur: Snelle jelle en ice tea.
13 uur: 2 broodjes salami en flesje water.
Als ik uit school kom: 2 glazen water, fruit, (appel, banaan)
Avondeten: Ik eet gewoon wat mijn moeder kookt, + glas water.
s’Avonds: Drink ik thee.Mijn gewicht is 68KG en ik ben 165CMS, leeftijd 15.
Mijn vraag is dus, ben ik gezond bezig of wat kan ik beter doen?Bye Sjors
3 reactiesReagerenAnoniem28 oktober 2014 om 19:05Ik bedoel 165CM
ReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2014 om 19:31Hallo Sjors.
Je ben in principe goed bezig. Alleen met het eten zou dat nog wat beter kunnen.
I.p.v. de broodjes zou je beter sneeën bruinbrood kunnen eten. En de salami vervangen door mager brood beleg.Er is een heel handig hulpmiddel beschikbaar (gratis) waarmee je heel goed kunt zien of de voeding aan alle voorwaarden voldoet, zodat je toch alle voedingsstoffen en vitamines binnen krijgt die je nodig hebt. Maak gebruik van de [url=https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/]eetmeter[/url] van het voedingscentrum. Daar krijg je dan ook tips waar je eventueel op moet letten of welke dingen je nog kunt verbeteren.
ReagerenAnoniem28 oktober 2014 om 19:52Sorry, dat was ik vergeten te melden, met broodjes bedoel ik al bruin brood, maar ik ga even kijken op het voedingscentrum!
Bedankt!
Reageren