- Dirk24 maart 2013 om 23:06
Op 1 April 2013 ga ik, een twintigjarige mannelijke gezonde student, een experiment aan. Ik ga proberen om dertig dagen alleen maar rijst te eten.
Omdat we op het gebied van eten zoveel verschillende mogelijkheden hebben zien we ook verschillende voedingspatronen ontstaan. En elk voedingspatroon voegt weer een bepaalde laag aan het oorspronkelijk zo simpel gegeven, namelijk ‘eten om te overleven’. Er zijn zoveel verschillende lagen dat we de kern kwijtraken. En daarom ga ik op zoek naar de kern en ga ik proberen om eten uit te kleden tot er niets meer over is. Ik ga mijzelf een voedingspatroon opleggen waar eten van alle waarden en lagen wordt ontdaan. En nadien ga ik op basis van deze ervaring een artistiek product creëren.Natuurlijk wil ik voor ik aan dit experiment begin een duidelijk beeld hebben van de risico’s die ik loop. Daarom wil ik u vragen mij een beeld te schetsen van wat mijn lichaam mogelijk te wachten staat. Wat zijn de voedingsstoffen die ik misloop en wat gebeurt er in een dergelijke periode bij een gebrek daaraan? wat zijn de risico’s en waar zou ik rekening mee moeten houden? En wat zijn alternatieven en compromissen die ik zou kunnen maken wilt dit niet lukken?
Ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie me van deze informatie zou kunnen voorzien.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 maart 2013 om 00:09Wat dacht je van ondervoeding?
Gebrek aan mineralen en zouten?
Gebrek aan vitamines?
Beschadigde darmflora?
Ontregelde stofwisseling?
en zo kan ik nog wel effe doorgaan.Als je al zo´n (in mijn optiek dom)experiment wil doen, en je bent een gezonde student, zou ik me toch maar eerst eens verdiepen in de voedingsstoffen, mineralen, vitamines die het menselijk minimaal nodig heeft om te functioneren.
Reageren
Op de site van het Nederlands Voedingscentrum,
http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
kun je info vinden.Anoniem25 maart 2013 om 12:26Versterving (dood):
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Versterving_%28dood%29