- CCarlos25 juli 2010 om 20:46
Hi, ik ben Carlos en ik ben 13 jaar.
Ik weeg 97 kilo nu en ben 1.76 meter lang.
Niet schrikken hoor, zoveel voor een 13 jarige, het is erger geweest. Maarja, daar gaat het niet om.Als ik tegen mensen zeg dat ik 97 kilo weeg schrikken ze meestal op, omdat ze dat niet verwachten. Ik ben zwaarder dan ik eruit zie dus.
Mijn ouders zeggen dat ik ook zware botten heb en dat het daardoor kan komen. Maar kan het ook zijn dat het komt doordat ik een man ben van geslacht? Of kunnen het spieren zijn. Ik ben namelijk sterker dan mijn broer van 25 en mensen kijken namelijk op als ik op een of andere manier aantoon hoe sterk ik ben.
Als ik inderdaad zwaarder ben dan ik lijk, is dit dan ook ongezond?
6 reactiesReagerenbrenda A25 juli 2010 om 23:08doordat je lang bent zul je niet zo zwaar lijken, maar je bent het wel.
Reageren
je kunt op Internet je BMI berekenen en dan kun je zien dat je geen gezond BMI hebt.
zware botten zijn meestal een fabel, sommige mensen zijn iets grover van bot dan de ander, dat kun je b.v. aan de pols zien, maar dat scheelt niet zo heel veel.
spieren wegen inderdaad zwaarder dan vet, dus als je hel gespierd bent dan valt het weer wat mee.
maar zeg eens eerlijk, heb je veel spieren of vet, zit er een buik, dikke borsten, benen en kont? of heb je een gespierd lijf?
kijk eens goed in de spiegel.
je moet zeker niet gaan lijnen, maar gewoon wat verstandiger gaan eten, niet teveel snoepen, geen frisdrank en meer bewegen dus.Chantalle25 juli 2010 om 23:50Je hebt een BMI van 31 en je bent dus veel te zwaar. Je moet nodig gezonder gaan leven en een gezonder gewicht gaan nastreven anders zit je al op middelbare leeftijd met versleten gewrichten (die al dat gewicht niet kunnen dragen en dus veel sneller slijten) en met een sterk verhoogd risico op hart en vaat ziekten en diabetes. Echt jongen, je loopt een groot gezondheids risico, doe er wat aan en laat je ouders je erbij helpen want die zijn nog verantwoordelijk voor je en anders vraag je maar om naar de huisarts te gaan zodat die je kan adviseren.
ReagerenCCarlos27 juli 2010 om 20:32Maak je maar geen zorgen om mij hoor, ik val nu 1/2 kilo per week af. Maar wat ook raar is bij mij, de meeste mensen met mijn gewicht hebben totaal geen conditie. Bij mij is dat niet het geval.. en ik ben echt niet heel erg dik, ik draag gewoon de maat M..
ReagerenCCarlos27 juli 2010 om 20:35ik snoep niet, integendeel. ik houd niet van al dat zoete spul. het probleem bij mij was dat ik vroeger nooit naar buiten ging omdat ik niet zo sociaal was. en omdat we vaker verhuisde kon ik niet snel vrienden maken. ik zat dus binnen.
Reageren
ik ben wel dik geboren en heb altijd vet gehad. Maar ik ben niet ongezond ofzo, ik heb conditie en ik vind sporten in de fitnessclub eigenlijk leuk. ik eet trouwens sinds vorig jaar ook veel gezonder ik val af, 1 soms 2 kilo per week. ik denk dat je wel gelijk heb over het langer zijn, ik denk dat je het daarom niet bij me ziet.Coos27 juli 2010 om 20:53Hoi Carlos, het doet mij deugd jouw reactie te lezen die blijk geeft van zelfkennis en bereidheid om gezond te leven.
ReagerenCCarlos27 juli 2010 om 21:10jaah.. ik wil eigenlijk gewoon gezond leven, je gaat je beter en meer op je gemak voelen. ik snap het niet bij sommige mensen, een amerikaan met een mooie lijn en een goed figuur heeft gezegd dat hij de zwaarste persoon van de wereld wilt worden. ik snap niet waaarom ze dat zichzelf willen aandoen.
Reageren