- Gert16 juni 2018 om 18:55
Heb al geruime tijd last van mijn buik, het is niet pijnlijk maar eerder zeurderig. Het zeurderige manivesteert zich in de onderbuik en aan de linkerkant onder de ribben, voelt alsof de dikke darm gevuld is met lucht.Heb al diverse medicatie meegekregen van de dokter, zakjes macrogol tot medijnen waarmee de dikke darm tot rust zou moeten komen. Helaas bieden deze geen succes.
Naast bovenstaande klachten heb ik ook sinds 2 weken last van mijn onderrug, dit zou dus komen door de dikke darm denk ik.
Zit nu 3 maanden aan een dieet waarmee ik suiker moet voorkomen, heb in het verleden wel eens meer buikklachten gehad maar nooit langer dan een week. Probeer genoeg water te drinken, maar niks blijkt te werken. Iemand nog tips ?
1 reactieReagerenCatootje19 juni 2018 om 08:06Zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. In die zakjes van de huisarts zitten vaak kunstmatige zoetstoffen. Ook zorgen voor gezonde vetten, voor een betere darmsmering. Verder kunnen bepaalde vitaminen, mineralen en andere stoffen helpen bij je stoelgang, omdat ze de werking van allerlei neurotransmitters helpen te verbeteren.
Wat je dieet betreft. Het is tegenwoordig de trend om alle koolhydraten te vermijden, terwijl je juist koolhydraten nodig hebt. Beter wel de geraffineerde suikers vermijden en matig met snelle suikers. Het combineren van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels helpt voor een langzamere opname van de suikers.
Reageren