- Anoniem30 september 2015 om 11:04
Hallo,
Sinds een week of 3 heb ik pijn in de onderrug (rechts echt op de bekken) en straalt door naar onderbuik en navel.
Heb 2 weken van die zakjes gedronken voor ontlasting.Poepen gaat soms nog wel moeizaam omdat je last van je onderrug en buik hebt word drukken lastig.
Vooral als ik recht opsta en in mijn onderbuik druk doet het zo’n zeer rond de navel.
Enig idee?
57 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 september 2015 om 11:18Had je al rugklachten en is toen de obstipatie ontstaan of eerst de obstipatie en toen de rugpijn?
ReagerenAnoniem30 september 2015 om 12:11Volgens mij eerst rug toen obsitapie
ReagerenJohn (moderator)
30 september 2015 om 13:33Terug naar de huisarts dus om eens goed naar je rug te laten kijken.
ReagerenAnoniem30 september 2015 om 13:44Die gooit het op een scoliose ofzo..
Reageren
Maar kun je dan zo last van je onderbuik en navel hebben?John (moderator)
30 september 2015 om 14:01Dat zou kunnen.
Reageren
Een andere oorzaak kunnen natuurlijk je darmen zijn als je vaak en veel last hebt van obstipatie.Anoniem30 september 2015 om 16:02laatste maanden idd wel regelmatig.
Is er wat aan te doen?eet fruit, melk enz…
of via huisarts
ReagerenJohn (moderator)
30 september 2015 om 16:13Ik zou daar toch mee naar de huisarts gaan. Als je er veel last van hebt, zou er toch even beter gekeken moeten worden wat er aan de hand zou kunnen zijn.
ReagerenAnoniem1 oktober 2015 om 10:33Grote boodschap gaat nog steeds niet van harte, zijn meer droge harde keutels.
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2015 om 10:48Terug naar de huisarts dus. Vraag eventueel om een verwijzing voor de MDL arts.
ReagerenAnoniem1 oktober 2015 om 11:39Zal ik doen, ook af en toe jeuk rond de anus en lichte pijn (scheurtjes ofzo)
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2015 om 15:04Harde ontlasting kan natuurlijk voor kleine scheurtjes zorgen. Dat kan dan wel gaan jeuken. Een schimmelinfectie is ook nog een mogelijkheid.
Reageren
Bespreek het met je huisarts.Anoniem23 oktober 2015 om 08:23De afgelopen 2 dagen als ik wakker word, heb ik zo’n pijn in mijn rechter kant van de onderrug (langs de wervels en die spier ernaast en de heup bil) en de onderrug zelf en de onderbuik blijft gevoelig.
Heb 2 paracetamol genomen, maar het voelt echt als een diepe zenuw pijn (de pijn is nu ff weg voor hoelang)
Loop al bij een chiropractor, heeft alleen mijn nek en bovenrug behandeld en volgende stap is onderrug.Enig idee wat het zou kunnen zijn? heb geen zin om morgen weer met zo’n pijn wakker te worden.
Een ontsteking misschien of zou het toch opgelost kunnen worden met chiropractie dat de rugwervels en zenuwen niet goed zitten en die de pijn veroorzaken
ReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2015 om 10:56Dat is moeilijk te zeggen. Daar zou dan een röntgenfoto of een scan van de rug voor genaakt moeten worden. als de klachten aanhouden of erger worden ga dan naar de huisarts.
ReagerenAnoniem23 oktober 2015 om 11:14oke het lijkt bij de onderwervels te komen of, maandag ff HA laten checke
Reageren
maar kun je buik klachten hebben als je last van je onderrug hebt?