Zoeken Vraag het forum

Pijn onderbuik en rug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds een week of 3 heb ik pijn in de onderrug (rechts echt op de bekken) en straalt door naar onderbuik en navel.
    Heb 2 weken van die zakjes gedronken voor ontlasting.

Poepen gaat soms nog wel moeizaam omdat je last van je onderrug en buik hebt word drukken lastig.

Vooral als ik recht opsta en in mijn onderbuik druk doet het zo’n zeer rond de navel.

Enig idee?

57 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Had je al rugklachten en is toen de obstipatie ontstaan of eerst de obstipatie en toen de rugpijn?

Reageren
    Anoniem

Volgens mij eerst rug toen obsitapie

Reageren
    John (moderator)

Terug naar de huisarts dus om eens goed naar je rug te laten kijken.

Reageren
    Anoniem

Die gooit het op een scoliose ofzo..
    Maar kun je dan zo last van je onderbuik en navel hebben?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen.
    Een andere oorzaak kunnen natuurlijk je darmen zijn als je vaak en veel last hebt van obstipatie.

Reageren
    Anoniem

laatste maanden idd wel regelmatig.
    Is er wat aan te doen?

eet fruit, melk enz…

of via huisarts

Reageren
    John (moderator)

Ik zou daar toch mee naar de huisarts gaan. Als je er veel last van hebt, zou er toch even beter gekeken moeten worden wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Reageren
    Anoniem

Grote boodschap gaat nog steeds niet van harte, zijn meer droge harde keutels.

Reageren
    John (moderator)

Terug naar de huisarts dus. Vraag eventueel om een verwijzing voor de MDL arts.

Reageren
    Anoniem

Zal ik doen, ook af en toe jeuk rond de anus en lichte pijn (scheurtjes ofzo)

Reageren
    John (moderator)

Harde ontlasting kan natuurlijk voor kleine scheurtjes zorgen. Dat kan dan wel gaan jeuken. Een schimmelinfectie is ook nog een mogelijkheid.
    Bespreek het met je huisarts.

Reageren
    Anoniem

De afgelopen 2 dagen als ik wakker word, heb ik zo’n pijn in mijn rechter kant van de onderrug (langs de wervels en die spier ernaast en de heup bil) en de onderrug zelf en de onderbuik blijft gevoelig.

Heb 2 paracetamol genomen, maar het voelt echt als een diepe zenuw pijn (de pijn is nu ff weg voor hoelang)
    Loop al bij een chiropractor, heeft alleen mijn nek en bovenrug behandeld en volgende stap is onderrug.

Enig idee wat het zou kunnen zijn? heb geen zin om morgen weer met zo’n pijn wakker te worden.

Een ontsteking misschien of zou het toch opgelost kunnen worden met chiropractie dat de rugwervels en zenuwen niet goed zitten en die de pijn veroorzaken

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen. Daar zou dan een röntgenfoto of een scan van de rug voor genaakt moeten worden. als de klachten aanhouden of erger worden ga dan naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

oke het lijkt bij de onderwervels te komen of, maandag ff HA laten checke
    maar kun je buik klachten hebben als je last van je onderrug hebt?

Reageren
Reageer op: Pijn onderbuik en rug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.