Zoeken Vraag het forum

Pijn rechtsonderin buik, rug en flank

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Sinds een dag of 4 heb ik een zeurende pijn rechts onderin mijn buik, het straalt ook uit naar de zij en de rug en mijn rechter teelbal. Heel vervelend dus. Ben er nog niet mee naar de huisarts gegaan omdat het pas 3 dagen speelt. ‘S nachts heb ik ook geen klachten. In de ochtend wordt ik klachtenvrij wakker, maar als ik een half uurtje uit bed ben, komt het weer opzetten. Blinde darm kan ik uitsluiten, deze is bij mij al verwijderd toen ik een jaar of 16 was, ik ben nu 36. Iemand ideeen?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is zonder enig onderzoek moeilijk om daar iets over te zeggen. het zou een liesbreuk kunnen zijn.
    Ga wel even met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Zou het ook een overactieve bekkenbodem kunnen zijn? Heb ook het idee dat ik vaker moet plassen (vooral s nachts) en dat de plasstraal minder krachtig is en wat moeizamer op gang komt.
    Ik zit momenteel in een stressvolle periode en ervaar ook wat nek en schouderklachten tgv die stress

Reageren
    John (moderator)

Dat zou eventueel ook kunnen. Dat kun je laten meten door een bekkenbodemfysiotherapeut.

Reageren
    Anoniem

Vandaag bij huisarts geweest. Er is zo 1,2,3 niks afwijkends te zien of te voelen. Morgenochtend urine inleveren om oorzaak vast te stellen. Als mogelijkheid werd nog genoemd blaasontsteking of nierstenen.

Vanmorgen wederom klachtenvrij opgestaan. Vandaag loop van de dag kwamen de klachten uit de beginpost weer terug maar nu juist aan de linkerkant! Erg vreemd allemaal. ‘S nachts slaap ik ook wat minder omdat ik minimaal 2-3x per nacht eruit moet om te plassen. Ophouden van urine kost me dan grote moeite en veroorzaakt ook pijn.

Morgenochtend urine inleveren bij de huisarts en hopen dat dit wat oplevert, anders weet ik niet hoe verder…

Een vergrote prostaat geeft ook plasklachten waar veel oudere mannen over klagen, maar ik ben pas 35. Dat is toch nog wel wat aan de jonge kant lijkt me?

Reageren
    John (moderator)

Een vergrote prostaat kan ook op jongere leeftijd ontstaan. Maar dat is wel behandelbaar

Reageren
    Anoniem

Vandaag uitslag gehad van urineonderzoek: negatief. Geen blaasontsteking dus. Niks aan de hand dus, zou je zeggen. Pijn is overigens onverminderd aanwezig. Gisteravond nog wezen sporten (zwemmen). Dit had geen invloed op de pijn. Tijdens en na de sport werd de pijn niet meer of minder.

Ik weet niet hoe nu verder. De huisarts ook niet.

Reageren
    John (moderator)

Dan blijven er een prostaatonderzoek en een echo van de nieren over…en natuurlijk een onderzoek van je bekkenbodemspieren
    Ik zou dat toch maar eens met de huisarts overleggen

Reageren
    Anoniem

Maandagmiddag weer een nieuwe afspraak bij huisarts. Ik zal dan bovenstaande bespreken

Reageren
    Anoniem

Daar zijn we weer. Huisarts bezocht, helaas nog geen steek verder. Pijn in lies en teelbal zijn na een aantal dagen weggezakt. Wel heb ik inmiddels obstipatie. Ruim 1,5 week al geen ontlasting gehad. De huisarts heeft me zakjes met poeder gegeven om op te drinken om ontlasting zachter te maken. Dit gebruiken we inmiddels 4 dagen zonder resultaat. Ik heb simpelweg geen aandrang. Wel inmiddels een aardig opgezette buik en duidelijk voelbaar gevulde dikke darm. De obstipatie veroorzaakt met enige regelmaat een vervelend gevoel bovenin de buik / tegen de onderste ribben. Het voelt een beetje als benauwdheid of beklemming. Mogelijk komt dit door de volle darm? Verder plas ik me een ongeluk, zowel overdag als s nachts. De urine is ook bestwel donkergeel, ondanks dat ik om de 2 uur moet plassen, maar geen blaasontsteking. Ook heb ik met enige regelmaat pijn in de rechteronderrug en flank. Huisarts wil me de komende 2 weken eerst de zakjes poeder laten slikken, als dit niet werkt evt. doorverwijzen naar MDL arts of internist om verder op onderzoek uit te gaan. Wat vinden jullie? Moet ik me zorgen maken?

Reageren
    Anoniem

Oja, naast bovengenoemde klachten ook nog steeds regelmatig last van brok in keel gevoel.
    Schildklierfunctie is een paar weken terug gecheckt met bloedprikken en was op orde

Reageren
    John (moderator)

Als je ontlasting na 4 dagen niet op gang komt, zou ik toch geen 2 weken gaan wachten. Dan terug en de verwijzing vragen

Reageren
    Anoniem

Inmiddels gisteren weer bij huisarts geweest. Nog een keer bloed geprikt voor glucose, vitamine b12, schildklierfunctie, leverfunctie, nierfunctie, alvleesklier. Bloedonderzoek was negatief. Geen afwijkingen dus. Ook nog prostaat gevoeld via de anus(ivm veel plassen). Deze vertoonde zo ook geen afwijkingen. Ook bleek er geen ontlasting in de endeldarm te zitten. Toch heb ik al enige tijd nauwelijks ontlasting gehad. Nog steeds obstipatie dus. Slechts heel af en toe hele kleine beetjes dunne ontlasting gehad. Ik krijg nu eindelijk doorverwijzing naar internist om op verder onderzoek uit te gaan. Hopelijk kom ik daarmee van de klachten af.

Reageren
    John (moderator)

Nog maar even afwachten dan…

Reageren
Reageer op: Pijn rechtsonderin buik, rug en flank
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.