Zoeken Vraag het forum

Dieet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hayat

mijn zoontje eet 3tot 4 eiren per week is dat normaal maar hij eet geen vlees of vis

2 reacties
    Reageren
    Vraag

3 tot 4 eieren per week daar is niks mee.
    Doordat hij geen vlees en vis eet kan het zijn dat hij tekort komt op verschillende voedingsstoffen zoals eiwitten etc.
    Dat kun je compenseren door ander soort voedsel.

Reageren
    Catootje

Als hij geen vlees of vis eet (alle soorten trouwens?) kan het wel verstandig zijn om te variëren. Zo zijn er allerlei vegetarische producten. De laatste tijd eet ik vaak falafelschijfjes van de Appie, die bevallen me beter dan de meeste andere vegetarische producten. Niet dat ik vegetariër ben maar voor de afwisseling. Verder zit er in edelgistvlokken veel eiwit plus nog andere stoffen. Ook in peulvruchten als bijvoorbeeld linzen zit veel eiwit. Eieren kunnen nogal op de hormonen werken dus beter met mate.

Reageren
Reageer op: Dieet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.