Zoeken Vraag het forum

Hoe snel ontstaat DM2

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda

Ik had altijd begrepen dat DM2 een ziekte was die langzaamaan ontstaat.

ivm medicatiegebruik moet ik 2x pj bloed prikken.
    in  januari zat ik nuchter op 6,6 en hba1c op 35 maar vanmiddag belde de huisarts op dat ik maandag langs moet komen omdat ik kennelijk DM2 heb. Mijn glucose nuchter was 9,4 en hba1c van 71.  Ik heb gelijk medicijnen gekregen en moet maandag nuchter komen en dan kijken ze nog een keer met een vingerprik.

ik vraag me af of dit wel kan kloppen want ik vind het verschil best groot en de waarde ook vrij hoog.

heb nu echt zoiets ban kunnen ze niet per ongeluk iets omgewisseld hebben of komt een snelle stijging wel vaker voor?

alvast bedankt voor de reacties

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

6,6 was ook al wat aan de hoge kant in Januari. Het kan soms snel gaan. Naast eten en drinken, kunnen ook medicijnen daar ook nog invloed op hebben

Reageren
    Catootje

Diabetes heeft te maken net insulinresistentie/mebaboolsyndroom. Factoren als voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen en te weinig lichaamsbeweging zijn daarop van invloed. Ook medicijngebruik kan de insulineresistentie verergeren. Doordat ze zorgen voor verlies van belangrijke voedingsstoffen maar soms kunnen ze ook je hormoonhuishouding verstoren.

Reageren
Reageer op: Hoe snel ontstaat DM2
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.