Zoeken Vraag het forum

Te diep geprikt met glucose naald

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Liesbeth

Ik heb daarnet te diep geprikt met de glucose naald vermoed ik, los in een keertje waardoor er nogal veel bloed uit kwam. Heb ik hierdoor nu een bacterie in mijn bloedbaan geprikt?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je een schoon naaldje hebt gebruikt is dat niet erg. Je hebt als het goed toch ook een prikpen.

Reageren
    Liesbeth

Ja klopt John. Ik heb mijn handen gewassen met anti bacteriële zeep alvorens te prikken. Nu twijfel of ik mijn handen goed heb afgespoeld en vervolgens afgedroogd. Wat als er nog wat zeep op mijn vinger zat die dan vervolgens in mijn bloedbaan terecht kom?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan allemaal geen kwaad

Reageren
    Liesbeth

Is allemaal nieuw voor me.. dus wat zeepresten op de handen en dan prikken kan geen kwaad ? Zeep kan niet in bloedbaan komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan allemaal geen kwaad. In het vervolg alleen de prikpen gebruiken

Reageren
    Liesbeth

Zonder handen te wassen????

Reageren
    Liesbeth

Ik vind het ook zo moeilijk om de juiste prikdiepte te kiezen.. wat kan je verkeerd doen als je telkens te diep prikt, buiten de pijn natuurlijk

Reageren
    John (moderator)

Handen wassen is wel de bedoeling

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je het naaldje anders instellen

Reageren
Reageer op: Te diep geprikt met glucose naald
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.