Zoeken Vraag het forum

Suikerwaarde

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Als je suikergehalte ‘ s ochtends steeds 6.3 of hoger is..nuchter
    …moet daar dan al behandeling voor gegeven worden of niet? Gemeten met vingerprik?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hangt af van hoe hoog de waarde is.

Reageren
    Anoniem

6.3…. elke ochtend nuchter…in ziekenhuis waar ik werk…vier ochtenden achter elkaar…

Reageren
    John (moderator)

daar is niks mis mee…..

Reageren
    Anoniem

Ah ok! Zo verwarrend omdat er op verschillende sites staat boven 6 is diabetes ..

Reageren
    John (moderator)

Boven 6,9 Bloedsuikerwaarde – nuchter geprikt (acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken behalve water), is reden om dan naar de huisarts te gaan

Reageren
    Anoniem

Ja best lastig want nu steeds nuchter 6.5..niet heel hoog…maar bijv nu 3 uur geleden wat fruit gegeten en dan is het 8.0…is toch ook niet helemaal goed he…Als ik me gewoon fit zou voelen zou ik me er niet zo druk over maken maar ik voel me allesbehalve fit.

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn toch normale waardes hoor. Het zijn sowieso geen waarden waar je klachten van krijgt. Na eten is het normaal om een waarde tussen 6-10 te hebben.

Reageren
    Anoniem

Oke, duidelijk! Dacht zelf dat 3 uren na het eten van alleen een appel dit wat hoog is maar dan heb ik me vergist. Bedankt!

Reageren
    Anoniem

Oke dat is duidelijk. Had alleen 3 uur geleden een appel op dus dacht dat het dan te hoog was. Maar dan heb ik me vergist.

Reageren
Reageer op: Suikerwaarde
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.