- Gebruiker12344443323 september 2023 om 15:55
Dag allen,
Uit schaamte stuur ik hier een berichtje. Ik heb met een regelmaat last van constipatie.
Mettertijd heb ik ermee leren omgaan door wat toiletpapier in mijn anus te stoppen en dan gaat het een stuk makkelijker.Dit is natuurlijk een hele stomme, achterlijke en bizarre manier.
Heeft iemand enig idee of dit schadelijk is? Hiermee iets vanbinnen kapot maak? Iets opwek in eem negatieve manier?Hartelijk dank en mijm excuses voor deze stomme vraag…
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 september 2023 om 17:42Het is niet goed om toiletpapier in je anus te stoppen. Je kunt op infecties wachten. Vraag me sowieso af waarom je iets in je anus wilt stoppen om die af te sluiten als je al constipatie hebt…
ReagerenGebruiker12344443323 september 2023 om 19:27Het was enkel om het te stimuleren zodat ik enigszins naar het toilet kon gaan. Op deze manier leek het beter te lukken.
Als er geen last van ondervonden is, is er dan geen reden tot “paniek”? Zou ik dan nog niets blijvends of ernstig hebben aangericht?Mvg
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2023 om 19:33Waarschijnlijk niet, maar ik zou er in ieder geval mee stoppen. Ga voor de constipatie naar de huisarts, die kan er iets voor voorschrijven
ReagerenGebruiker12344443323 september 2023 om 19:38Hartelijk dank voor uw tijd en moeite.
Reageren
Het is een heel idioot iets maar op deze manier lukte het uberhaupt enigszins… goed plan om naar de ha te gaan ….Gebruiker12344443323 september 2023 om 19:55Dien ik niet eea te laten controleren of er niets beschadigd is of infecties zijn? Of merk ik dit vanzelf dan wel?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2023 om 20:12Je hebt geen klachten dus dat zal wel niet nodig zijn
ReagerenGebruiker12344443324 september 2023 om 08:01Kan ik naast een infectie, ook aan aanleg van darmkanker hebben gemaakt? Of dat ik nu meer kans heb op endeldarmkanker omdat ik iets kapot heb gemaakt?
Reageren
Sorry nogal last van hypochondrieIris24 september 2023 om 08:20Kanker onstaat door een fout in je DNA, door pech of erfelijke aanleg. Overleg dit anders met je HA.
ReagerenJohn (moderator)
24 september 2023 om 15:44Dat heeft met kanker niks te maken
ReagerenCatootje28 juli 2024 om 20:40Beter wat doen aan oorzaken. Bij voedingspatroon is het belangrijk om te zorgen voor voldoende oplosbare vezels en voldoende gezonde vetten.
Reageren
Verder kun je bijvoorbeeld psylliumvezels gebruiken.
verstopping kan deels ook samenhangen met tekorten aan voedingsstoffen, zoals vitamine B en magnesium.
En zorgen voor voldoende lichaamsbeweging. Vooral beweging waarbij het onderlijf in beweging wordt gezet, zoals stevig wandelen en dansen.