Zoeken Vraag het forum

Darmen ontgiften

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Natacha

Ik eet al jaren in bed of voor het slapen me vol met chips / koekjes/snoep .. nu hoorde ik dat het de kans op darmkanker vergroot .. ik wil graag me darmen een soort kuur geven om schoon te maken .. weet u een paar ingredienten om als onbijt en tussdn door en als avond maal tr nemen

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

gewoon normaal eten en voldoende water drinken en stoppen met chips koeken en snoep….

Reageren
    Catootje

Het beste is om te zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke eetmoment. Is ook belangrijk voor je bloedsuikerspiegel. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. Ze borstelen als het ware je darmen een beetje schoon. Het gaat trouwens niet alleen om je darmen maar om je hele lichaam. Ook je lever moet ontgiften. Daar zijn wel natuurlijke middelen voor. Kan je advies voor vragen in de betere vitaminewinkel. En met loze calorieën krijg je te weinig voedingsstoffen binnen dus je lichaam kan wel wat extra’s gebruiken. Bij darmkanker speelt ook een tekort aan vitamine D een rol. Goed om ook te letten op je vitamine D-inname.

Reageren
    Sunshine

chlorella tabletten blijkt het beste je lichaam te ontgiften.

Reageren
    Peter

Je lichaam ontgiften is een loze marketing-kreet.
    Beetje normaal eten en drinken en dan is ontgiften helemaal niet nodig, dat gaat vanzelf.
    Wondermiddeltjes bestaan niet.

Reageren
Reageer op: Darmen ontgiften
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.