Hallo meiden,
Ik heb nu geruim 3 maanden een soort bobbeltje in mijn linkerborst.
Ik ben bekend met masthopatie maar dit bobbeltje verdwijnt niet wanneer ik ongesteld word wat de mastopathie wel doet.
Ookheeft mijn linker tepel aan de bovenkant een lichte verkleuring die zeg maar buiten mijn tepel iets verder kleurt.
Ik ben al naar de huisarts gegaan hij voelde hem ook, dacht eerder aan een gezwollen melkklier en niks kwaadaardigs het bobbeltje gaat ook redelijk op in de andere klieren zeg maar(in de massa).
De arts twijfelde heel duidelijk en heeft uiteindelijk gezegd dat ik het moest aankijken en in de gaten houden of het niet groter word.En anders even een borstecho laten maken.
Ik heb verder geen pijn.
Moet ik het laten zitten? of toch om een borstecho laten maken???
bedankt
Nooit, maar dan ook nooit afwachten met borstproblemen!!! Kan onschuldig zijn, maar dat mag je nooit gokken.
Meteen mammo en echo laten maken, haal verwijskaart en maak een afspraak in een ziekenhuis met een mommopolie dan krijg de uitslag dezelfde dag!
Niet wachten maar doen!
Sterkte! Brenda.
Ik vind dat je huisarts een fout maakt. Dit soort differentiaal diagnoses dient geen uitstel.
Ten eerste een andere huisarts zoeken en ten tweede direct laten doorverwijzen naar een mammapoli. Schandalig, in één woord.
Natuurlijk bestaat er een gerede kans op goedaardigheid van de tumor, maar wat als dit niet zo is???
Ja nou zelf dacht ik een beetje hetzelfde maar ga dan toch uit van de deskundigheid van de arts.
Maar soms moet je meer je eigen gevoel volgen denk ik en beter het zekere voor het onzekere idd. En vooral de twijfel bij hem om me wel of niet door te sturen was voor mij reden om OOK te twijfelen.
En omdat ik al meer dan 10 jaar last heb van Mastopathie vind ik het idd raar dat het nu blijft zitten.
Wel gaf hij aan dat een mammografie niet gemaakt word, aangezien ik 28 ben en nog "jonge borsten" heb en dus vol zitten met allerlei melkklieren dus vandaar dan wsl een borstecho.
Erg bedankt voor jullie antwoorden, het trekt me net even over de streep en ik zal weer een afspraak maken en me laten doorsturen.
goed dat je terug gaat!
kijk met afspraak maken goed waar je het eerste terecht kan, maar dan wel netjes afzeggen als je een ziekenhuis vindt waar je eerder terecht kan, het scheelt vaak een paar weken!
Rondbellen heeft dus zin.
sterkte Brenda
mastopathie is lastig te beoordelen; in dit geval
zeker combinatie van mammografie en echo (ivm dicht klierweefsel op deze leeftijd) aan te bevelen
succes
W.J. van Bodegom, huisarts