- Syl18 juni 2026 om 15:04
Goedemiddag,
Ik mag elk half jaar een borstcontrole doen bij de huisarts. Deze gisteren gehad. Hij bleef lang op 1 plek bij de tepel linkerkant. Hij vroeg of het pijnlijk was. Ja dat was het! Hij zei een soort lymfeklier. Daarna andere kant gecheckt en de oksels. Niks verder te voelen. Hij vroeg of ik anticonceptie had. Ja de prikpil die 5 juni is gezet. Dat verklaarde al een hoop. Hij voelde dus iets en heeft dit opgeschreven> Gezien LO mi meer passnede bij klier/duct, maar zekerheidshalve wel mammografie > en bij de verwijzing staat pijnlijke zwelling mediaal linker borst.
Nu ben ik erg bang dat er wel wat is. Ik heb in augustus 2024 ook een mammo/echo gehad. Was allemaal goed. Nu weer mammo/echo. Ik zelf voel nu iets nu hij het heeft gezegd maar het voelt niet heel gek aan maar idd een klein beetje soort zwelling wat voelt als een klier. of het beweegt of vastzit vind ik lastig te beoordelen want het zit wat dieper voor mij gevoel. Denkt u dat de verwijzing eerder is voor 100% zekerheid of toch een vermoeden?
6 reactiesReagerensyl18 juni 2026 om 15:05De plek die hij voelde zit aan de linkerkant en dan rechts van de tepel.
Reagerensyl18 juni 2026 om 15:09Ohja, ik vergat erbij te vertellen dat ik al langer af en toe daar een steek heb en dan is het weer een tijd niet.
ReagerenSyl18 juni 2026 om 16:18Ohja al vanaf april 2024 een jeukende tepel. Soms schilfertjes en dan een lange tijd niks en geen jeuk. Ik heb toen nog in augustus een mammo gehad en was niks te zien. Ook niet op de echo.
Reageren
Peter (huisarts)
19 juni 2026 om 13:58Wat weerhoud je ervan om een echo te laten maken? Als het enigszins verdacht voelt kan dat een extra bevestiging geven..
Reageren
En natuurlijk is het “voor de zekerheid”, maar met borstkanker kun je niet voorzichtig genoeg zijn, toch?Syl19 juni 2026 om 14:00Hij vond het meer een klier. Ik laat zeker een mammo en een echo maken maar de vraag was of her bericht van de dokter verontrustend was
Reageren
Peter (huisarts)
20 juni 2026 om 08:40Hij noemt zelf “zekerheidshalve”… en passend bij een klier… dus dat is geen kanker verdenking..
Reageren