Zoeken Vraag het forum

Bang voor borstkanker.. 20 jaar oud

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lissa

Goedenavond,

Ik ben 20 jaar oud.

Altijd ben ik al bang geweest voor enge ziektes en geobsedeert door mijn gezondheid.. Bang voor de dood etc…

Ben al meningmaal naar de dokter geweest voor een een knobbel oid in mijn borst. Altijd weggestuurd met de boodschap dat er niets aan de hand was en dat ik me niet zon zorgen moest maken. De afgelopen anderhalf jaar ben ik dan ook niet geweest omdat ik had besloten het los te laten en te genieten.

Tot ik er afgelopen vrijdag achter kwam dat mijn linker tepel af en toe intrekt (niet permanent) bij aanraking of soms kou. Soms wordt hij stijf en trekt naar buiten bij kou soms trekt hij naar binnen. Ik werd meteen weer zo bang als ik anderhalf jaar geleden altijd was. Ik heb van mezelf al platte tepels die niet uitsteken, maar nooit eerder is het me opgevallen dat hij soms naar ninnen trok. Na een weekend van stress en spanningen dinsdag toch maar weer naar de huisarts gegaan die me vertelde dat hij niets raars of ongewoons voelde op wat klieren na en dat het waarschijnlijk een spiertje was. (Raar genoeg) ontevreden liep ik de praktijk weer uit met nog steeds een ongerust gevoel. Ik let er nog steeds heel erg op omdat ik gewoon weer ontzettend bang ben… Ook valt het me op (of ik verbeeld t me) dat beide tepels iets groter zijn geworden (de gehele tepel incl tepelhof) het kan wezen dat ik me dit verbeeld.. Vraag me gewoon af hoe dit allemaal ineens kan ik zit namelijk al in de tweede week na mijn menstruatieweek…

Iemand tips adviezen of geruststellingen? Going nuts right now…

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat je beschrijft is inderdaad niets vreemds. Je huisarts had wat dat betreft gelijk.
    Dat je tepels en tepelhof iets groter worden en soms wat donkerder kleuren na of tijdens de eisprong richting menstruatie is ook een normaal verschijnsel dat onder invloed van hormonen plaats vindt.

Reageren
    Lissa

Hoo Tandor,

En de soms intrekkende linkertepel?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad door een spiertje komen of een kliertje dat wat geïrriteerd is zoals de huisarts al zei. Tepels kunnen zo reageren op koude, warmte en aanraking. Dat is niets om je zorgen over te maken.

Reageren
    Lissa

Dankewel Tandor je bent de eerste die me echt gerust heeft gesteld.

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan…

Reageren
    lissa

Tandor is het ook normaal dat het nu nog zo is?

Groeten Lissa

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat kan best nog wel wat langer duren

Reageren
    Lissa

Kan het ook zo blijven tandor? Ik weet niet wanneer ik weer naar de dokter zou moeten gaan of het nu maar gewoon te “negeren” otw niet meer op letten

Excuses voor mijn gezeur.

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je geen antwoord op geven.
    Ik zou er niet op letten.Dat geeft toch alleen maar onrust voor niks.
    Als je er onzeker over blijft kun je natuurlijk altijd naar de huisarts gaan.

Reageren
Reageer op: Bang voor borstkanker.. 20 jaar oud
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.