Zoeken Vraag het forum

zere borsten voor menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • visje123

Hoi Tandor!

Sinds een paar maanden merk ik dat ik hele zere borsten heb. Het viel mij op dat het steeds is voor ik ongesteld word. Eerst was het 2 dagen voor.. dan een week, nu 2 weken voor de menstruatie. Vooral 2 dagen voor ik echt ongesteld ben ik het op zijn top en doet zelfs streling pijn, bh uittrekken is erg pijnlijk! Ook dit hevige gevoel begint langer te duren, nu soms een week voor ik het ben dat het hevig pijn doet. Wanneer ik begin te vloeien is de pijn ook direct weg! Wat is dit en wat kan ik er tegen doen? Paracetamol werkt natuurlijk niet tegen de hele dag zere borsten 🙂 Vitamines? plant aardig? roept u maar 🙂

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft dan toch duidelijk iets met je hormonen te maken. Het zijn menstruatie klachten. Gebruik je de pil?

Reageren
    Anoniem

Op zich is het normaal als ze wat opgezwollen zijn maar als het erger dan anders is kan het te maken hebben met oestrogeendominantie, een probleem dat veel vrouwen hebben. Dit is te behandelen door de voeding onder de loep te nemen en eventueel progesteroncrème.

Reageren
Reageer op: zere borsten voor menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.