Gevoelige borsten 2 weken"/> Gevoelige borsten 2 weken voor menstruatie - Medische Forum - Dokter.nl

Gevoelige borsten 2 weken voor menstruatie

Online ZorgZus

Hallo.

Sinds een lange tijd (1+ jaar) heb ik last van gevoelige borsten vanaf ongeveer 2 weken voor mijn menstruatie. Ik voel het met name aan de zijkant (aan de kant van mijn oksel) van mijn linker borst. Ik slik al sinds mijn 12e de pil en ik ben nu 25. De ‘pijn’ begint ongeveer vanaf de 8e pil van een nieuwe strip. Ik slik dan dus 1 week de pil na mijn menstruatie en over 2 weken moet ik opnieuw ongesteld worden. Ik ben met mijn klachten bij de dokter geweest. Ik heb vervolgens bloed laten prikken, maar hier was niets afwijkends op te zien en ik ben dus gelukkig gezond verklaard. Toch ben ik benieuwd hoe het komt dat mijn borsten vanaf een bepaald moment zo gevoelig worden. Ik voel of zie verder niets afwijkends aan mijn borsten. Wel voelen ze, afhankelijk van waar ik in mijn menstruatiecyclus zit, erg hobbelig.

Heeft iemand enig idee waar de gevoeligheid door wordt veroorzaakt? Ik lees op internet van alles over mastopathie, maar is dit ook mogelijk als je de pil slikt? Of is het mogelijk iets anders dan mastopathie?

Alvast bedankt!

Reageer

Je noemt zelf al een mogelijke oorzaak,  je cyclus

Reageer

Maar is het normaal om er 2 weken voor mijn menstruatie al last van te krijgen? Voor zo ver ik weet krijgen de meesten er pas de week voor of een aantal dagen voor de menstruatie last van, en niet 2 weken ervoor al

Reageer

En is het normaal dat ik het dan met name op zo’n specifieke plek voel (linker borst aan kant van oksel)? Hoor je het dan niet gewoon over beide gehele borsten te voelen?

Reageer

Hormonen kunnen dat doen. Wellicht heb je een andere pil nodig

Reageer

Momenteel slik ik Levonorgestrel/Ethinylestr Aur T Om 0,15 mg/0,030 mg. Voor zover mijn kennis reikt is dat een ‘lichte’ pil. Kan deze de klachten veroorzaken?

Reageer

Het zou kunnen dat je een andere nodig hebt. Bespreek het met de huisarts

Reageer
Reageer op: Gevoelige borsten 2 weken voor menstruatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif