Zoeken Vraag het forum

borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • laura

hoi allemaal,
    ik hoop dat iemand eerlijk antwoord kan geven op mijn vraag.
    ik ben 16 jaar en heb cup h. De meeste mensen zeggen dat je na 2 jaar na de pubertijd je borsten niet meer groeien maar het laatste half jaar zijn ze toch van e naar h gegroeid.is dit normaal dat je deze maat op je 16e hebt? en wanneer zijn je borsten uitgegroeit?

8 reacties
    Reageren

Bij de geboorte hebben zowel jongens als meisjes twee tepels en een zeer kleine hoeveelheid borstweefsel. Door de hormonen die de baby’s van de moeder meekrijgen, kunnen zij vlak na de geboorte wat zwelling van het borstweefsel vertonen en zelfs wat melkachtige vloeistof uit de tepels afscheiden. Dit kan zowel bij jongetjes als bij meisjes gebeuren en dit verschijnsel heet heksenmelk en gaat altijd vanzelf over. Tijdens de puberteit beginnen de borsten van een meisje te groeien, waarbij ze verschillende stadia doorlopen. De borsten groeien doordat er meer vetweefsel ontstaat en omdat het melkklierweefsel zich gaat ontwikkelen. Wanneer een vrouw voor het eerst zwanger is, vindt er nog een verdere ontwikkeling plaats in de borsten om deze voor te bereiden op hun functie bij het voeden van de baby. De borsten worden meestal groter tijdens de zwangerschap.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Borst

Reageren
    Mara

Hallo, welke cupmaat heeft jouw moeder? Daar kun je het ook een beetje mee vergelijken namelijk. Om je eerlijk te zeggen vind ik cupmaat H wel heel erg groot ja, niet alleen voor een meisje van 16. Ben je misschien ook stevig gebouwd en zwaar? Overgewicht misschien?

Groetjes

Reageren
    laura

ja ik weet het ook niet maar heb geen overgewicht, ben niet heel klein . Mijn omtrek is 70 dus is ook heel moeilijk om bh’s te vinden. Mijn moeder heeft cup d. En mijn zus van 18 nog steeds a dus ik snap het niet

groetjes

Reageren
    nadiah

hoe lang ben je dan? En hoeveel weeg je? Misschien ligt het daar wel aan?

Groetjes

Reageren
    laura

ik ben 1.80 m lang en weeg 73. En mijn cub is dus 70H

Reageren
    Kimmie

Maar wat is precies jouw vraag? Heb je last van de grote borsten, rugpijn? Of wil je alleen maar weten of ze nog groeien? Dat kunnen wij namelijk niet weten.

Groetjes

Reageren
    laura

mijn vraag was idd wat het gemiddeld is hoe lang ze doorgroeien. Maar ook of nog meer meisjes van 16 dit hebben? Ja ik heb ook rugklachten maar weet niet of dat daar van komt.

Reageren
    Mara

Tuurlijk kan het door je borsten komen. En ze kunnen doorgroeien tot je 21e. En weer groeien als je aan de pil bent. En weer groeien als je in verwachting bent…

Reageren
Reageer op: borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.