Zoeken Vraag het forum

gevoelige borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje12345

Hallo allemaal,
    ik ben 15 jaar en ik heb sinds een paar maanden heel erge last van gevoelige borsten.
    Als ik mijn borsten heel zachtjes aanraak doet het echt super veel pijn,
    Ook af en toe krijg ik ineens een steek.
    Ik ben er best bang voor dat ik borstkanker heb!
    Zou dat kunnen op je 15de?
    Wat zou het nog meer kunnen zijn?
    Ik weet dat ik naar de huisarts kan gaan, maar ik wil graag eerst weten wat het zou kunnen zijn.
    Ik heb al zo wat elke site bekeken, meestal staat er iets over zwangerschap, maar dat kan het niet zijn bij mij,
    verder staat er veel over borstkanker.
    Heeft er iemand advies?

6 reacties
    Reageren
    Mara

Hallo meisje van 15,
    Borstkanker komt niet zo vaak voor bij meiden van jouw leeftijd. Ik heb het vermoeden dat jouw borsten gewoon aan het groeien zijn. Dit proces kan erg pijnlijk zijn.
    Draag een stevige sportBH, dan is de kans op onverwachte en pijnlijke beweging het kleinst.
    Groetjes, Mara

Reageren
    anoniempje12345

Bedankt voor je reactie!
    zou het wel voor kunnen komen bij iemand van 15?

Reageren
    Mara

Hai, ik denk dat je die vraag het best aan het KWF kunt stellen want dat antwoord weet ik niet, en ik ga je dus ook niet onnodig ongerust maken. Maar waarom denk je überhaupt aan kanker? Zit dat bij jou in de familie? Of ben je een beetje een doem-denkstertje? Niet doen hoor!

Nogmaals, ik denk dat het je borsten zijn die groeien en ja, dat doet zeer (kan ik me ook nog wel herinneren). Heb je het er al met je moeder over gehad, dat je je een beetje zorgen maakt. Zij kan je vast ook gerust stellen. En praat eens met vriendinnen, zij ervaren waarschijnlijk dezelfde groeipijn.

Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust…
    Groetjes.

Reageren
    anoniempje12345

hoi, uhhm ja mijn oma heeft borstkanker gehad,
    en ik zit me te bedenken wat het zou kunnen zijn.
    ik hoop dat het inderdaad gewoon door de pubertijd komt!
    ik heb het nog tegen niemand gezegd, maar ben dat eerlijk gezegd ook niet van plan.
    ik wacht nog een paar maanden af, en als het dan nog niet minder is vertel ik het misschien!

Reageren
    Sjors

Hallo meisje van 15, lees deze links eens door, ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

http://www.sexwoordenboek.nl/puberteit
    http://www.sexwoordenboek.nl/puberteit_meiden
    http://www.sexwoordenboek.nl/borsten

[i]Mastopathie is een verzamelnaam voor allerlei onregelmatigheden in je borsten die niet gevaarlijk zijn, maar wel heel erg pijnlijk. Ongeveer 10% van de vrouwen heeft hier last van. Het kan gaan om knobbels, strengetjes, schijfjes, brokjes, een gespannen gevoel in je borsten of afscheiding uit je tepel(s). Sommigen hebben het in één borst, anderen in beide. [/i]
    http://www.sexwoordenboek.nl/borsten_knobbels

Heb je nog vragen? Stel ze gerust, we helpen je graag.
    Groetjes Sjors

Reageren
    anoniempje12345

bedankt voor de hulp! 🙂

Reageren
Reageer op: gevoelige borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.