- Fit18 december 2016 om 00:11
Hallo
Ik heb een vraagje.. sinds 3 weken geleden heb ik last van mijn linkerborst. Echt vreemd want het is niet pijnlijk meer een irritant en gevoelige iets. Het ziet er voor de rest goed uit en zie geen “gekke” dingen. Aangezien ik zelf een grote cupmaat heb kan ik niet zo 123 voelen of er nou iets is dus deze week even de moed bij elkaar gezocht en toch naar de huisarts geweest. Deze heeft beide borsten gevoeld en kon gelukkig geen gekke knobbels of iets dergelijks voelen. Ben wel erg opgelucht maar vandaag schrok ik wel erg.. ik trok me beha uit en ineens had de gevoelige borst een ander vorm meer peerachtig als de andere. Nou heb ik zelf al 2 verschillende borsten de linkerborst dus de gevoelige hangt hoger als de andere maar vond het toch wel even “eng” het was na een paar seconden alweer normaal geworden..
Wat denken jullie zelf?
Ik heb trouwens binnenkort ook een afspraak voor een borstverkleining want me borsten zijn best wel zwaar waardoor ik medische klachten heb.
23 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 december 2016 om 00:25Heb je de maat van de BH’s wel eens laten opmeten bij een speciaalzaak? Hunkemöller bijvoorbeeld?
ReagerenFit18 december 2016 om 11:17Hallo tandor
Ja dat heb ik weleens gedaan voor de zwangerschap ( ben alweer 2 jaar geleden bevallen) ik had toen een bescheiden D maar na de bevalling zijn ze groot geworden ze zitten nu op H.. maar zou dat dan door een verkeerde beha komen? Ik heb sinds kort wel een zichtbare ader 2 zelfs die naar de tepel lopen (linkerborst) me borsten zijn al sinds jongs af aan verschillende maar schrok dus wel van die zogenaamde “andere vorm”
Nadat de dokter zei dat ze niets kon voelen was ik opgelucht hoor maar ik ben wel erg bang en voel steeds of het wel zo ok is..
ReagerenFit18 december 2016 om 11:18Oh en ik was naar hunkemoler geweest die wilde niet opmeten omdat ze al zag dat mijn maat beha er echt niet tussen zat.. maar ik gokte gewoon op mijn maat en zelf opgemeten en heb nu een beha die gewoon wel erg is en zit
ReagerenJohn (moderator)
18 december 2016 om 11:26Een verkeerde BH-maat bij zware borsten kan nog al wat problemen veroorzaken.
ReagerenFit18 december 2016 om 13:37Tandor, dat snap ik maar zelfs pijn? Ook bij 1 borst (pijn is meer irritatie) als ik juist een beha omheb heb ik er geen last van als ik het uitdoe voel ik die irritatie
ReagerenJohn (moderator)
18 december 2016 om 13:47Ja, dat kan. Als ze gedurende de dag “verkeerd zijn ingepakt” kan dat als je de BH uittrekt wel klachten geven. En de zwaartekracht natuurlijk.
ReagerenFit18 december 2016 om 15:06Dank je tandor dan zit het m waarschijnlijk in de beha. Daarom laat ik ze ook verkleinen ze zijn erg groot
ReagerenJohn (moderator)
18 december 2016 om 15:07Als je er klachten van hebt, is het ook goed om daarover na te denken en dat te laten doen.
Reagerenfit26 december 2016 om 00:22Hoi tandor
Reageren
Ik weet het niet hoor maar de irritatie blijft aanhouden.. het straalt af en toe naar me oksel en de borst is duidelijk qua grote ietwat toegenomen.. voor de rest zie ik geen gekke dingen die alarmerend kunnen zijn en toch blijft het knagen..John (moderator)
26 december 2016 om 00:59Je moet ook niet verwachten dat het zo 1-2-3 weggaat. Maar het is moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Â Na de feestdagen dan maar even naar de huisarts
ReagerenFit26 december 2016 om 06:03Snap ik tandor ben alleen zo een zenuwlijer en sta bekend om me angstaanvallen. Kan heel erg moeilijk tegen slecht nieuws. Me tante heeft momenteel BK gaat gelukkig veel beter maar je gaat je ineens gek Googlen en probeert allerlei vergelijkingen te zoeken.. zucht hen vannacht niet geslapen. Ben echt een doemdenker waardoor de borst nog gevoeliger werd.. hé bah
ReagerenFit31 december 2016 om 16:32Hoi tandor.. ik  dacht even een update
Ik ben deze week terug naar de HA geweest. Deze was druk waardoor ik een andere HA kreeg. Ook deze heeft gevoeld en heet gelukkig niks gevonden. Maar op mijn verzoek wilde ik wel een mammografie laten maken. Gewoon voor mijn gemoedsrust. Ik werd door verwezen naar een mammapoli in een ziekenhuis en ook deze verpleegkundige heeft me grondig onderzocht. Zowel borsten als hals en oksels. Ook gelukkig niks gevonden! Ik was er toch dus een mammografie laten maken meteen en het was ontzettend zenuwslopend. Beiden borsten werden zowel van boven/onder als beiden zijkanten gescand. Er was geen afwijking te zien gelukkig.
Nou heb ik natuurlijk die dag erna zware spierpijn gehad in beiden borsten wat ook logisch is van het trekken en proppen. Ik heb een aardige H-cup. De pijn kon de verpleegkundige niet verklaren. Misschien omdat de borsten heel zwaar zijn, hormonen. Of wat dan ook. Maar ik heb gewoon nog steeds dat “beurse en irritante” gevoel in die ene borst..3 doktoren hebben gekeken en een uitgebreide mammografie en gelukkig niks. Zou het misschien door de spanning komen? En zoja wat kan ik eraan doen??
ReagerenJohn (moderator)
31 december 2016 om 23:50Het is in ieder geval al goed om te weten dat er niets bijzonders/ernstigs aan de hand is. Dat scheelt een slok op een borrel…
Ik denk dat het toch een combinatie is van : en spanning, het gewicht van je borsten en de BH’s. Ik heb helaas ook geen tips voor je…
Wel wil ik je, een voorspoedig en gezond nieuwjaar wensen
ReagerenFit1 januari 2017 om 09:33