Tintelend gevoel onder rechterborst

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken zeer regelmatig last van een tintelend/trekkerig gevoel onder mijn rechterborst. Ik voel geen bijzonderheden of een knobbeltje, ik heb kleine borsten (AA), dus dan zou ik dat snel voelen denk ik. Het lijkt meer alsof een spiertje of zenuw dit kriebelige gevoel veroorzaakt, het voelt wel irritant. Ik ben niet zwanger, dus dat kan het niet zijn 😉

Wat zou dit kunnen zijn en moet ik hiermee naar de huisarts?

Groet JL (33 jaar)

Reageren

ja, toch maar even naar de huisarts,
    groetjes, Brenda

Reageren

Is er inmiddels duidelijkheid over dit 'trekkende spiertje'? Is er onderzoek gedaan aan de borsten, en overig lichamelijk onderzoek? Op basis namelijk van de beschrijving alleen kan dit heel erg veel zijn. Ik neem aan dat het advies naar de huisarts te gaan met name het borstonderzoek betrof. Klopt dat?

Reageren

Ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts. Vraag me wel af wat hij meer kan zien/voelen dan ik. Ik voel verder geen bijzonderheden aan de buitenkant, alleen aan de binnenkant.

Reageren

De huisarts kan de ademhaling beoordelen, de longen beluisteren, jouw spraak beoordelen, jouw stressniveau ervaren (hypervantilatie), de huisarts kan druk uitoefenen op de ribben en het borstbeen (Tietze), het hart beluisteren, bewegingen laten uitvoeren, en jouw verhaal goed aanhoren en de juiste aanvullende vragen stellen..., enzovoort.

Reageren

Heej ik had zoiets ook laatst heel vervelend. Ben jij inmiddels al bij de HA geweest?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Tintelend gevoel onder rechterborst

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe