Zoeken Vraag het forum

Aderen in mijn borsten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Panda

Sinds een aantal maanden (3 tot 4) heb ik last van mijn borsten gehad, na een bezoekje aan de huisarts vertelde hij me dat ik gewoon mastopathie was, en dat het gewoon over ging. Een aantal maanden geleden zag ik dat de aderen in mijn borst duidelijk zichtbaar zijn geworden. Ik zit aan de pil, en gebruik sinds een klein halfjaartje ook de condoom erbij. Omdat ik bang ben zwanger te worden, ook al slik ik de pil gewoon op de zelfde tijdstip, 3 weken, met een stopweek van gewoon 1 week.

voor zover ik weet zijn mijn borsten niet groot geworden, wel is mijn ongesteldheid met de maand minder geworden. Normaal zat ik op 4 tot 5 dagen, nou zit ik op 2 en een half tot 3 dagen. Mijn huisarts zei dat het kan komen omdat ik de pil al heel lang gebruik (al dik 3 tot 4/5 jaar). Bij sommige vrouwen kan dat het effect hebben dat de ongesteldheid minder word, of zelfs uitblijft. (Zucht).

Nou heb ik geen last meer van mijn borsten, zo af en toe een steekje ofzo, niet dat je er zoveel last van hebt.

Ook zijn de aderen op mijn armen zichtbaarder geworden, en ook onder mijn ogen.

Ik ben op de een of andere manier toch bang dat ik zwanger ben. Heb vorige week 2 testjes gedaan, de laatste dag van mijn ongesteldheid, gewoon als een dubbele check. Ik heb dat toen op een avond gedaan. Op de verpakking stond dat je vanaf je eerste dag ongesteldheid het niet uitmaakt op welk tijdstip je het doet. Ik heb 2 gedaan, een soort dubbel check.

allebei negatief, mijn moeder zegt dat ik me niet zorgen hoeft te maken, ik zit aan de pil, slik em precies zoals het hoort, en gebruik zelfs condoom erbij. (al gaat dat wel eens fout.)

Hoe komt het dan dat die aderen in mijn borsten zichtbaar zijn geworden? Ze zijn niet groter geworden, voor zover ik weet, mijn bh zit niet strakker. De pijn is weg, ze voelen niet strak, beurs of wat dan ook aan.

Het was even gokken in welke categorie ik dit het beste kon plaatse, maar deze leek me het beste.

7 reacties
    Reageren
    Panda

vergeten er bij te melden:

De aderen mijn been, vooral bovenbenen zijn ook duidelijker geworden.

Ook zijn die op mijn armen pijnlijk, vooral als je mn arm vasthoud, gewoon normaal, niet te hard drukken.

Reageren
    Miranda

Hoi,

Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken over een zwangerschap.

Je zegt dat je al 3 of 4 maanden last hebt van zichtbare aders in je borsten,dit had ik ook toen ik zwanger was.
    Maar mocht je zwanger zijn dan zou het betekenen dat je dus ongeveer 4 maanden zwanger moet zijn.
    Dit lijkt mij echter onmogelijk gezien je negatieve zwangerschapstesten.

Ik denk dat als je echt al 4 maanden zwanger bent,je dat wel zou moeten merken aan je postuur,hormonen etc etc.

Zichtbare aders in armen,ogen en benen komen mij niet bekend voor,althans heb ik niet gehad toen ik zwanger was.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Reageren
    Panda

Een zwangerschap lijkt mij ook zeer onmogelijk. Aangezien ik condoom en de pil gebruik.

De aders zijn ook mijn tepelhof zichtbaar. Maar ook daar had de dokter niet veel over te zeggen eigenlijk.

Ik heb ook niet last van zwangerschapskwaaltjes zoals ochtendmisselijkheid, veel plassen, pukkeltjes, jeuk borsten/buik, etc, etc. De pijn in mijn borsten is weg. Wel ben ik veel moe, al vanaf de zomervakantie dit jaar. Maar dat kan ook aan mijn weerstand liggeen en misschien gebrek aan beweging.

Verder heb ik eerder (2maanden geleden) ook een aantal testen gedaan, en ook die waren negatief.

Ik word volgende maand 19.

Reageren
    Ernst

De huisarts heeft de borsten onderzocht én een diagnose gesteld, namelijk mastopathie. Dan is het toch duidelijk? Of weet je niet wat mastopathie is?

Reageren
    Irma

Is het überhaupt wel afwijkend met dit koude weer dat de bloedvaten wat beter zichtbaar zijn dan normaal? Ik heb het ook, en ik ben niet ziek.

Reageren
    Panda.

@ Ernst: Ja dat heeft de huisarts mij duidelijk uitgelegd.

Op de armen ok, Maar op de borsten? Lijkt mij een beetje raar. Maak me er in ieder geval wel zorgen over.

Reageren
Reageer op: Aderen in mijn borsten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.