Zoeken Vraag het forum

Verdikking linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

Goedenavond

Even een vraagje, ik heb een verdikking boven bij mijn linkerborst. Hiervan heb ik een echo gehad en niks aan de hand. Toch wat zorgen en doorverwezen voor een mammografie. Deze was ook goed. Er was enkel in de linkerbost net wat meer bind/klierweefsel dus ik kreeg een birad 2 uitslag.

Nu heb ik sinds kort wat zeurende pijn aan de linkerborst. Dat die zwelling er is accpeteerde ik al maar nu iets verder beneden de zwelling voel ik een andere zwelling. Het is meer een verdikking die als een streng gaat. Als ik erop druk doet het een beetje pijn, en het voelt als rubber aan. Het is niet zacht maar ook niet hard. Echt middenin. Ik kan het met wat aanduwen verschuiven. Moet ik me hierover weer zorgen maken?

Ik sport nogal vaak per week (3x) en doe krachttraining. Zou dit een soort spier kunnen zijn? Ik weet overgings ook niet of deze streng er al eerder zat.

19 reacties
    Reageren
    Anoniem

Heb je ook verdere klachten? Zoals een deukjes in de huid van de borst, verandering in huid van borst, bloed of vocht uit tepel. Tepel die inzakt? Niet gelijk van het ergste uitgaan Maar een bezoekje bij de huisarts kan nooit kwaad. De kans is groot dat het wat onschuldigs is zoals een verdikt kiertje of spiertje waar beter voor de zekerheid naar de huisarts weer.

Reageren
    Ikke

Nee ik zie en voel voor de rest geen bijzonderheden

Reageren
    John (moderator)

Het kan een spier zijn, maar moeilijk te zeggen zonder enige vorm van onderzoek. Laat de huisarts ernaar kijken

Reageren
    Ikke

Hi John,

Ik heb net gevoeld en deed dit keer geen pijn. Het is meer irriatie dan pijnlijk overgings. Ik voel kleine strengetjes. Deze verdikking is precies hetzelfde als de andere waar ik een echo van gemaakt heb en die was goed. Ik begin me trouwens ook nu te heugen dat ik deze plek weleens eerder gevoeld had.

Reageren
    John (moderator)

Dan misschien eens even iets minder intensief je borst- en schouderspieren trainen

Reageren
    Ikke

Ik heb zojuist even wat beter gevoeld john, met hand achter hoofd *liggend/staand* ik merk wel dat die verdikking veranderd. Soms kan ik het glad “strijken” en als ik voel, voel ik weer helemaal niks.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het toch een spier zijn

Reageren
    Ikke

Dat denk ik zelf ook de verdikking zit niet in de borst ook maar echt begin van de borst. Zou er iets zo snel kunnen veranderen? De mammo was amper een jaar terug

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het een spier zijn. Maar als je er ongerust over bent, moet je gewoon naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken

Reageren
    Ikke

Nou meer ongerust in de zin van of er zo kort na een mammografie iets kwaadaardigs kan onstaan. Deze plek heb ik dus wel al eerder ontdekt 1.5 jaar geleden. (Begin het met nu te herinneren)

Reageren
    John (moderator)

dat is echt zeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Ikke

Dan is mijn bezorgdheid nergens nodig voor geweest 🙂

Fijne avond!

Reageren
    Ikke

John, even een laatste vraagje. Hoe ver kunnen ze beelden bekijken bij een mammo? Zien ze ook de borstwand dus begin van de borst?

Ik heb namelijk de beelden zitten bekijken en ik zie dat er bij mijn linkerborst ook de oksel opstaat een stukje en zie zelfs een rib. Eigenlijk precies waar die verdikking is, zouden ze kunnen zien dat er dan iets was? Of leggen ze alleen de focus met aandoeningen in de borst?

Reageren
    John (moderator)

Dat zouden ze zeker kunnen zien

Reageren
Reageer op: Verdikking linkerborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.