Zoeken Vraag het forum

“Zeurende” linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Soso

Ik heb 3/4 weken geleden een hele slechte bh (lees: te klein)” en te spannend) gedragen. Waarom ik deze blijven dragen heb vraag het me niet. Gewoon dom denk ik. Sindsdien heb ik echt vaak een soort drukkend/zeurend gevoel in mijn linkerborst. Alsof mijn borst gekneusd is. Ik was ook gestopt met de pil even. Eventjes blijven aankijken maar dan toch vorige week vrijdag een afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik voel en zie helemaal geen verschil in beide borsten. Geen knobbel, geen verdikking niks. Heb duizend keren in alle posities gevoeld. Ik ben wel een zware hypochonder altijd al geweest. Huisarts heeft heel mijn borsten bij wijze van spreken platgedrukt en gevoeld en bekeken en drukte me op het hart dat hij absoluut geen knobbels of verdikkingen of verdachte schijven in mijn borsten en oksels kan voelen en dat het wss of hormonaal is of door die slechte bh. Mastophatie vernoemde hij ook. Als ik een sportbh draag is het vrijwel weg dat vervelende gevoel. Ik ben 32 jaar. Herkent iemand zich in dit verhaal? Ik ben panisch dat ik toch Borstkanker heb en dit gaat niet uit mijn hoofd.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

het zal toch echt van de BH zijn

Reageren
    Soso

Denk je dat echt? Is al 3 weken geleden. Kan dat zo lang aanhouden?

Reageren
    John (moderator)

Als de BH maar klein en strak genoeg was kan er een kneuzing ontstaan. Daar kun je dan best wel een tijdje last van hebben. En er veel aanzitten helpt dan ook nog eens niet

Reageren
    Kims

Ik heb dat ook alleen als ik me bh uit heb dan gaat het zeer doen vervelende pijn in borst heel gek

Reageren
    John (moderator)

Als je de BH uittrekt, dan zakt je borst ook een beetje. Dat kan dan net genoeg spanning zijn om het te voelen

Reageren
    Soso

Ja ik hoop dat het snel weggaat want ik word knettergek van dat gevoel.

Reageren
    Kims

Snap ik. Heb je het ook als je een strakke sport bh aan trekt? Bij mij heeft dat in iedergeval enorm geholpen.

Misschien voor jou ook een oplossing!!

Reageren
    Cke

Heb ik 9 jaar geleden ook gehad, te strakke bh ,lange vliegtuigreis en sinsdien veel last als ik bh draag , pijn straalt uit naar rug. Lastig maar blijbaar hebben veel vrouwen dit.

Reageren
Reageer op: “Zeurende” linkerborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.