- Anoniem5 januari 2009 om 19:09
Hallo,
ik ben een meisje van 14 jaar en ik zou graag borsten willen hebben. Ik heb al mijn menstruaties maar nog geen borsten en mijn vraag is of dat dat gaat om een hormonenspuit te laten zetten voor mijn borsten sneller te laten groeien. Is da gevaarlijk een hormonenspuit als je er te veel in spuit of niet? Zou ik een hormonenspuit doen of zijn er andere mogelijkheden? Ik zou dat graag willen weten want ze pesten mij hiermee [en ik ben dat kots beu] en ik wil ook doodgraag borsten hebben. Aub HELP me!3 reactiesReagerenPuber6 januari 2009 om 12:57Iedere vrouw heeft issues met haar borsten. En ik sta iedere keer weer te kijken hoe sterk de buitenwereld van invloed is op deze onzekerheid.
Bij de een groeien ze vroeger, bij de ander weer later, bij de een gaat het langzaam en bij de ander weer snel.
Op deze leeftijd met behandeling starten zal geen enkele arts ondersteunen. Je zult geduld moeten hebben en rustig moeten wachten tot de vrouwelijkheid bij jou doorbreekt, en wees gerust, dan zal nooit te vroeg zijn, je hebt alle tijd met jouw prille 14 jaren.
Dag onzekere puber.
Reagerenbrenda6 januari 2009 om 15:24loop eens een speciaal zaak binnen waar ze mooie lingerie verkopen.
Reageren
ze hebben ervaring met mensen met heel kleine -tot hele grote borsten.
er is voor iedereen mooi passende lingerie, een push up bh voor als je een uitgaat staat ook fraai, eventueel kun je er zgn “kipfilets” in doen, dit is een zachte vulling voor in de bh. In goede lingeriezaken en zaken met bruidsmode worden die verkocht.
behandeling is niet mogelijk, je bent 14 jr , je zal nog geduld moeten hebben. Probeer je er niet te druk over te maken, jammer van je energie. maar er is dus met een beetje moeite een mooi resultaat te krijgen.
succes, BrendaMichele6 januari 2009 om 15:54Er bestaan geen middelen om je borsten te laten groeien. Er wordt wel reclame gemaakt voor pillen en crèmes, maar dat is allemaal commerciele onzin.
De omvang en vorm van je borsten is genetisch bepaald. Je kunt hier niets aan veranderen, hoe vervelend ook voor je.
Het is dus zaak jezelf te gaan accepteren om wie je bent en wat je doet en hoe jij eruit ziet. Dat is een lastige fase in de puberteit want we zijn allemaal wel eens onzeker, maar miljarden mensen en vrouwen zijn je voorgegaan en zijn gelukkig allemaal goed terecht gekomen!
Maar dat betekent niet dat je er niet sexy uit kunt zien, zoals Brenda al zegt. Je kunt bijvoorbeeld in je kleding andere delen aan je lichaam benadrukken. Als je bijvoorbeeld mooie benen hebt, kun je een kort rokje aandoen met uitdagende kousen. Heb je een mooi achterwerk, doe dan een broek aan die om je billen spant. Heb je een platte buik, doe dan een wijd, kort truitje aan.
Verbloem voorlopig gewoon een beetje waar je niet tevreden over bent en leg nadruk op je pluspunten. Je bent nog jong genoeg om je borsten de tijd te geven groter en steviger te laten worden.
Reageren